۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
هشدار پلیس آگاهی درباره ‌سرقت احشام در زنجان
بازدید:۱۲۰
صد آنلاین | رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان در راستای پیشگیری از سرقت احشام، هشدارهای مراقبتی و پیشگیرانه‌ای را برای دامداران توصیه کرد.
کد خبر : ۱۱۶۲۰۶
به گزارش صد آنلاین،  سرهنگ کارآگاه محمدعلی آدینه‌لو در جمع خبرنگاران در راستای پیشگیری از سرقت احشام  هشدارهای مراقبتی و پیشگیرانه‌ای به شرح ذیل را برای دامداران توصیه کرد.

وی گفت: در فصول پاییز و زمستان احشام روستائیان به روستاها منتقل می‌شود که این امر به جهت سرمای شدید هوا در ساعات شب؛ همچنین به دلیل یخبندان و عدم تردد اهالی در کوچه‌ها احتمال سرقت را افزایش می‌دهد که هوشیاری مالکان را می‌طلبد.

 رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان تصریح کرد: از توقف گله احشام در کنار جاده‌ها و محورهای مواصلاتی خودداری کنید و حتی‌الامکان نسبت به افزایش تعداد چوپانان و نگهبان اقدام کنید و نسبت به تشدید حفاظت فیزیکی محل نگهداری احشام اهمیت دهید.

وی متذکر شد: در صورت مشاهده خودرو یا افراد غریبه‌ای که در اطراف و محل نگهداری دام تردد دارند، مراتب را سریعاً به پلیس 110 گزارش دهید؛ از ارائه هرگونه اطلاعات اعم از تعداد چوپان‌ها، نگهبان‌ها و احشام خود به افراد ناشناس امتناع کنید و از ورود افراد غریبه به محل نگهداریی و چرای دام‌ها خودداری کنید.

آدینه‌لو گفت: دامداران آمار احشام خود را در طول ساعات مختلف شبانه روز کنترل کنند و محل نگهداری آن‌ها را به سیستم‌های پیشگیری از سرقت از جمله دوربین مداربسته و ... مجهز کنند. استفاده از سیم خاردار و یا هر موانع فیزیکی دیگری در اطراف محل نگهداری دام‌ها برای پیشگیری از سرقت ضروری است.

وی افزود: استفاده از حیوانات نگهبان اهلی مانند سگ و ... در اطراف محل نگهداری دام ها نیز می‌تواند در امر کاهش سرقت مؤثر باشد. مالکان و افراد چوپان گله هر چند وقت یکبار در طول روز از دام و احشام خود سرکشی کنند، و از گرفتن هرگونه مواد خوراکی و نوشیدنی از افراد غریبه خودداری کنند و تا حد ممکن به یک وسیله ارتباطی همچون تلفن همراه مجهز باشند.

مهر

 
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها