آخرین اخبار
۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
روسیه: کشورهای غربی و اوکراین برای استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه آماده می‌شوند
بازدید:۳۵۷
صد آنلاین | سرویس اطلاعات خارجی روسیه در گزارشی از آماده شدن کشورهای غربی و اوکراین برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه خبر داد.
کد خبر : ۱۱۶۱۹۳

به گزارش صد آنلاین،  بر اساس این گزارش در حال حاضر سرویس‌های اطلاعاتی تعدادی از کشورهای ناتو و اوکراین به همراه گروه‌های تروریستی فعال در شمال سوریه در استان ادلب، برای چنین اقدامات تحریک‌آمیزی آماده می شوند.

این گزارش می افزاید: این عملیات قرار است با مشارکت گروه موسوم به «کلاه سفیدها» در یک اقدام تحریک آمیز ضد روسی و ضد سوری با استفاده از سلاح های شیمیایی انجام شود. این گروه در گذشته نیز جنایت های زیادی در سوریه انجام داده اند.

«کلاه سفیدها» گروهی ظاهرا بین‌المللی است که فعالیت خود را از سال ۲۰۱۳ در سوریه شروع کرد (بحران سوریه از اسفند ماه سال ۱۳۸۹/۲۰۱۱ شروع شد). این گروه از سوی جیمز لا مژرار کارمند سابق اداره اطلاعات نظامی و کارشناس امنیتی انگلیس با کمک واشنگتن در ترکیه تأسیس شد.

هدف از این گونه اقدامات تحریک آمیز بی اعتبار کردن دمشق و مسکو در سازمان ملل و سازمان منع تسلیحات شیمیایی است.

مسکو فعالیت های کلاه سفیدها را بخشی از یک شبکه بزرگ اطلاعاتی برای کارشکنی در دولت سوریه می داند.

سرویس اطلاعات خارجی روسیه خاطرنشان کرد که حملات شیمیایی در سوریه نه تنها به پیروزی غرب بر کشورهای جنوب جهانی کمک نمی کند، بلکه بی اعتمادی آنها را به واشنگتن و لندن تقویت خواهد کرد.

مهر
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها