آخرین اخبار
۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
جزئیات اعدام قاتلان شهید ستوان دوم مرتضی براتی در ملاءعام
بازدید:۸۱
صد آنلاین | دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خمین گفت: صبح امروز دوشنبه 9 مهر ماه حکم اعدام 2 سارق مسلح و عاملان شهادت شهید ستوان دوم مرتضی براتی پس از طی روال قانونی در این شهرستان و در ملاءعام اجرا شد.
کد خبر : ۱۱۵۹۷۷

به گزارش صد آنلاین، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خمین گفت: صبح امروز دوشنبه 9 مهر ماه حکم اعدام 2 سارق مسلح و عاملان شهادت شهید ستوان دوم مرتضی براتی پس از طی روال قانونی در این شهرستان و در ملاءعام اجرا شد.

 

 

 

ابراهیم گمیزی افزود: طبق گزارش مأموران انتظامی بامداد روز 25 آذر ماه سال 1399، سارقان مسلح در شهرستان خمین با مأموران پلیس درگیر و با 2 دستگاه خودرو از محل متواری شدند. در جریان تعقیب و گریز، سارقان در میدان حجاب شهرستان خمین به سمت مأموران پلیس شلیک می‌کنند که منجر به شهادت ستوان دوم مرتضی براتی می‌شود. وی با اشاره به اینکه متهمان این پرونده چندین فقره سابقه سرقت داشتند، ادامه داد: سارقان از محل متواری می‌شوند که با دستورات قضایی و اقدامات پلیسی، متهمان در نهایت در استان‌های دیگر شناسایی و دستگیر شدند.

 

 

پس از دستگیری سارقان، کیفرخواست بعد از انجام تحقیقات در تاریخ 6 بهمن ماه سال 1400 به اتهام محاربه و افساد فی‌الارض صادر و پرونده به دادگاه ارسال شد. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خمین به فرایند روند دادگاه این متهمان اشاره کرده و اظهار داشت: دادگاه پس از انجام تشریفات قانونی با حضور وکلای متهمان برگزار شد و در نهایت 2 نفر از متهمان به اتهام مشارکت در محاربه از طریق تیراندازی و از بین بردن امنیت راه‌ها به اعدام محکوم شدند. حکم متهمان به دیوان عالی کشور ارسال شد که حکم صادره عیناً تایید و اجرا شد. گمیزی در خصوص برخورد با مجرمان و متخلفان قانون، تصریح کرد: برخورد قاطع و عدم تخصیص هرگونه ارفاقات قانونی به مجرمان جرایم خشن و خطرناک که امنیت مردم را به خطر می‌اندازند، همواره از تأکیدات رئیس قوه قضاییه به مسئولان قضایی بوده است و در همین راستا صبح امروز دوشنبه حکم اعدام 2 سارق مسلح پس از طی روال قانونی در شهرستان خمین به اجرا درآمد. 

 

مهر

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها