آخرین اخبار
۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۰
کشف ۳۰ گوشی آیفون مسروقه قبل از قاچاق
بازدید:۳۷۱
صد آنلاین | رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام یک باند سرقت تلفن همراه خبر داد و گفت: متهمان قبل از هر اقدامی بازداشت شدند.
کد خبر : ۱۱۵۷۰۳

 

به گزارش صد آنلاین، سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: در پی سرقت‌های گوشی تلفن همراه به شیوه قاپ‌زنی در سطح معابر و خیابان‌های جنوب تهران، تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ وارد عمل شدند.

وی افزود: تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت، اعضای این باند با استفاده از موتورسیکلت و در مکان‌های خلوت و کم‌تردد اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه شهروندان می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: کارآگاهان پایگاه دهم با رصد و پایش دقیق سارقان سابقه‌دار، موفق شدند یک باند حرفه‌ای سرقت گوشی به سرکردگی مردی به نام نیما را شناسایی کنند.

سردار ولیپور گودرزی تصریح کرد: پس از جمع‌آوری اطلاعات کافی و اخذ مجوز قضایی، کارآگاهان پلیس در یک عملیات ضربتی، سرکرده باند به همراه سه همدستش را دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، ۳۰ دستگاه گوشی آیفون مسروقه آماده ارسال به کشور‌های همسایه کشف شد، همچنین در منزل یکی دیگر از اعضای باند، ۱۵ دستگاه گوشی مسروقه به همراه دستگاهی برای تغییر سریال گوشی‌ها کشف شد.

وی خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی‌های اولیه به سرقت‌های متعدد گوشی تلفن همراه و خرید و فروش آنها اعتراف کردند. تاکنون ۲۵ نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند و گوشی‌های مسروقه آنها پس از طی مراحل قانونی به آنها بازگردانده شده است. ارزش ریالی گوشی‌های کشف شده حدود ۲۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی افزود: کشف دستگاه تعویض سریال گوشی در این پرونده، نشان‌دهنده پیچیدگی فعالیت‌های این باند و تلاش آنها برای پنهان کردن رد سرقت‌ها است همچنین با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهمان برای کشف جرائم احتمالی دیگر در اختیار کارآگاهان پایگاه دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

 

مهر

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها