۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰
حقه‌های تکراری جوان 35 ساله برای کلاهبرداری 30 میلیاردی
بازدید:۲۶۱
صد آنلاین |  فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری فردی که با شگردهای متقلبانه و عناوین مختلف و جعلی 30 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.
کد خبر : ۱۱۵۶۲۷

به گزارش صد آنلاین، فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری فردی که با شگردهای متقلبانه و عناوین مختلف و جعلی 30 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

 سردارعلی اکبر جاویدان گفت: در پی شکایت‌های واصله از دادسرای عمومی انقلاب بندرعباس و رودان مبنی بر اینکه فردی حدوداً 35 ساله با شگردهای متقلبانه و با معرفی خود با عناوین مختلف و مجعول نظیر بازرس یکی از نهادهای دولتی ، کارمند بخش صدور گواهینامه پلیس راهور و…  با وعده خرید و تحویل حوالجات خودرو، موتورسیکلت و اخذ گواهینامه رانندگی اقدام به کلاهبرداری کرده، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

 

وی افزود: بلافاصله پس از وصول شکوائیه شکات، تحقیقات غیرمحسوس کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری در جهت صحت و سقم موضوع آغاز و در این خصوص با بررسی ابعاد موضوع و انجام تحقیقات محلی و اخذ اظهارات شکات مشخص شد متهم در چندین مرحله با ارائه کارت‌های شناسایی مجعول و با استفاده از مانورهای متقلبانه بالغ بر 30 میلیارد ریال از شکات اخذ و پس از ارتکاب فعالیت مجرمانه خود با قطع کلیه ارتباطات خود به محل نامعلومی متواری شده و پاسخگوی شکات نبوده است.

این مقام انتظامی استان تصریح کرد:  بلافاصله پس از وصول پرونده و ضمن مطالعه دقیق پرونده های واصله و دعوت از شکات پس از استماع اظهارات آنها کلیه اسناد و مدارک اخذ و  با اقدامات فنی  و تخصصی پلیسی  ، هویت اصلی متهم به نام “امین ح”  که از مجرمین حرفه ای کلاهبرداری می باشد شناسایی و تصویر این کلاهبردار مورد تایید مالباختگان قرار گرفت.

سردار جاویدان با اشاره به اینکه ضمن هماهنگی قضایی کلیه حساب‌های بانکی متهم مسدود شد، اذعان داشت: پس از شناسایی هویت متهم و اخذ کلیه اطلاعات موجود از وی و در تحقیقات محسوس و غیرمحسوس محلی انجام شده مشخص شد متهم به صورت مجردی در یکی از محلات حاشیه نشین شهر بندرعباس زندگی  و در محل نیز خود را به عنوان فردی ذی نفوذ در مراجع انتظامی و قضایی معرفی و با این ترفند اقدام به کلاهبرداری از اشخاص در پوشش مأمور می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد به غیر از این شکات، نامبرده از افراد دیگری نیز کلاهبرداری کرده است، ادامه داد:  به منظور دستگیری متهم تیم های تعقیب و مراقبت به آدرس پاتوق های شناسایی شده از وی اعزام شدند و با انجام تحقیقات تکمیلی اطلاع حاصل شد متهم مترصد نقل مکان به شهرستان رودان است. سپس با هماهنگی به عمل آمده و اعزام یک اکیپ عملیاتی این فرد در شهرستان بندرعباس دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های اولیه تا کنون به 8  فقره کلاهبرداری اعتراف کرده است.

مهرلینک کپی شد
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها