آخرین اخبار
۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵
روش دریافت سفته الکترونیکی از سامانه‌ بانکی
بازدید:۳۲
صد آنلاین | سفته الکترونیک، نسخه دیجیتال سفته‌های کاغذی است که به صورت آنلاین و از طریق سامانه‌های بانکی صادر و مدیریت می‌شود.
کد خبر : ۱۱۵۶۱۸

به گزارش صد آنلاین، این نوع سفته قابلیت استفاده و پیگیری به‌صورت الکترونیکی را فراهم می‌آورد و به‌عنوان یک ابزار مالی معتبر در معاملات به کار می‌رود.

 

 

 

برای دریافت سفته الکترونیک، مراحل زیر را طی کنید:

۱. ثبت‌نام در سامانه‌های ارائه‌دهنده سفته الکترونیک: ابتدا باید در سامانه‌های بانکی و مالی که خدمات سفته الکترونیک ارائه می‌دهند (مانند سامانه‌های بانکی مانند همراه‌بانک‌ها) ثبت‌نام کنید.

۲. احراز هویت الکترونیکی: پس از ثبت‌نام، نیاز است که هویت شما به صورت الکترونیکی تأیید شود. معمولاً این کار از طریق سامانه‌های احراز هویت مانند “سامانه امتا” یا “سجام” انجام می‌شود.

۳. صدور سفته الکترونیکی: پس از احراز هویت، با ورود به سامانه و وارد کردن اطلاعات لازم (مبلغ سفته، نام گیرنده، تاریخ پرداخت و …) می‌توانید سفته الکترونیک را صادر کنید. هزینه آن به صورت آنلاین پرداخت می‌شود.

۴. ارسال و پیگیری سفته: پس از صدور، یک کد رهگیری دریافت می‌کنید که می‌توانید از آن برای پیگیری وضعیت سفته خود استفاده کنید.

 

 


چند نکته مهم درباره سفته الکترونیک

اطمینان حاصل کنید که از سامانه‌های معتبر و مورد تأیید بانک مرکزی برای دریافت سفته الکترونیک استفاده کنید.

جهت پرداخت و بازپرداخت سفته، نیاز به مراجعه حضوری نیست و تمامی مراحل به صورت آنلاین انجام می‌شود.

 

 

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

یکی از بانک هایی که پیشتاز ارائه سفته الکترونیکی است بانک کشاورزی ایران است که خدمت نوینی را در این عرصه به بازار معرفی کرده است.

مشتریان بانک کشاورزی با استفاده از سفته الکترونیکی علاوه بر سهولت دسترسی به یک ابزار موثر تعهد پرداخت، صرفه جویی در زمان و هزینه و بالابردن امنیت، می توانند به صورت شبانه روزی و بدون محدودیت مبلغ، از این خدمت غیر حضوری بهره مند شوند.

بر اساس این گزارش، شرط بهره مندی از مزایای سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، داشتن حداقل یک حساب فعال در این بانک و همچنین معرفی امضای دیجیتال است.

این گزارش می افزاید: تمام مراحل صدور، دریافت، ضمانت، پشت نویسی و تسویه سفته، به صورت الکترونیکی و غیرحضوری از طریق اینترنت بانک کشاورزی انجام می شود.

 

 

متقاضیان می توانند به منظور انجام هرگونه عملیات برای سرویس سفته الکترونیک، ابتدا با نصب نرم افزار امضای دیجیتال از طریق لینک موجود در اینترنت بانک کشاورزی و یا سایر درگاه های قانونی، نسبت به احراز هویت و دریافت گواهی امضای دیجیتال اقدام کنند.

سپس با ورود به اینترنت بانک کشاورزی، درخواست صدور سفته، ضمانت سفته و ظهر نویسی (انتقال سفته) و همچنین انجام سایر امور مربوط به سفته نظیر ردیابی وضعیت، لغو سفته های باز، استعلام سفته، اطلاع رسانی به ذینفعان و … امکانپذیر است.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها