آخرین اخبار
۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸
بازدید:۴۴
بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: سرخپوشان با بردن دربی نشان دادند که شخصیت قهرمانی دارند.
کد خبر : ۱۱۵۳۱۲

مجتبی شیری، بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره برد سرخپوشان در دربی ۱۰۴ اظهار کرد: با توجه به حساسیتی که دربی داشت و همیشه کری‌های خاصی بین این ۲ تیم  وجود دارد، خوشبختانه بازیکنان پرسپولیس با تفکرات کادر فنی و ارائه بازی قابل  قبول نشان دادند که شخصیت قهرمانی دارند. از همان اول بازی شرایط به صورتی پیش رفت که مالکیت توپ و اداره بازی در  اختیار پرسپولیس بود و  این تیم در طول ۹۰ دقیقه هم تیم برتر زمین بود.

شیری درباره اینکه نبود اورونوف در این بازی احساس شد، گفت: بازیکنانی که جایگزین شدند در نهایت توانستند خواسته‌های سرمربی را برآورده کنند. پرسپولیس وابسته به یک بازیکن نیست.  تغییر و تحولاتی در  اول فصل صورت گرفت، اما  باشگاه پرسپولیس با جذب بازیکنان خوب، دست سرمربی را باز گذاشت که بتواند از نفرات بیشتری استفاده کند و همین موضوع باعث شد که بازیکنان تیم روز به روز هماهنگ‌تر و منسجم‌تر شوند.

او درباره اینکه ورزشگاه اراک همیشه برای پرسپولیس نحس بوده است، اما این بار طلسم نبردن در این ورزشگاه شکسته شد، گفت: نه، به نظرم باید این خرافات را کنار بگذاریم که زمین خوب یا  بد است. تیمی که می‌خواهد قهرمان شود از همان بازی اول باید بتواند عملکرد و شخصیت قهرمانی خود را به نمایش بگذارد و بتواند تیم‌های حریف را به راحتی شکست بدهد و به دنبال این مسائل و خرافات نباشد.

شیری درباره اینکه تیم استقلال را در بازی دربی چطور دیده است، گفت: تیم استقلال تحت تاثیر بازی خوب پرسپولیس قرار گرفت و تاکتیک خاصی از این تیم مشاهده نکردم. استقلال همیشه رقیب جدی برای پرسپولیس بوده است و جزو مدعیان قهرمانی است، اما آبی پوشان  در این بازی سعی می‌کردند از ضربات ایستگاهی استفاده کنند و خطا بگیرند. البته خوشبختانه دروازه بان و مدافعان به راحتی و با تمرکز توانستند نقاط مختلف را پوشش بدهند و عملکرد قابل قبولی را نشان دادند و حتی اجازه ندادند که حریف موقعیت آن چنانی داشته باشد.

بازیکن سابق پرسپولیس درباره اولین برد گاریدو در بازی دربی گفت: این بازی هم مثل بازی‌های دیگر ۳ امتیاز داشت و سرمربی تیم با توجه به اینکه شناخت زیادی از فوتبال ایران نداشت، اما توانست در این مدت نفرات تیم را به خوبی بشناسد و با عملکرد تیم‌ها آشنا شود و خودش را با شرایط ایران وفق داد و تیم قابل قبولی را جمع کرده است. به هر حال این بازی تمام شده و  سرمربی و بازیکنان تیم باید به فکر بازی‌های آینده باشند و تفکرات گاریدو  باعث شود که تیم روز به روز به سمت جلو حرکت کند تا به هدف قهرمانی دست پیدا کنند.

او درباره اینکه تیم پرسپولیس در بازی بعدی باید به مصاف تیم پاختاکور ازبکستان برود و برد دربی در روحیه بازیکنان تاثیرگذار است، گفت: صددرصد، هر چه انگیزه  بردن در بین بازیکنان بیشتر باشد، آنها با توان مضاعفی مقابل حریفان خود قرار می‌گیرند و این برد هم در عملکرد بازیکنان تاثیر می‌گذارد تا بازی‌های آینده را با قدرت ادامه بدهند. البته بازیکنان باید دربی را فراموش کنند تا در بازی آسیایی که مهم‌تر است بتوانند ۳ امتیاز بگیرند. ما که تقریبا هر سال به آسیا می‌رویم، باید بتوانیم در این رقابت‌ها هم نتیجه بگیریم. البته ۲ بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافتیم، اما نتوانستیم قهرمانی را به دست آوریم. امیدوارم که بازیکنان امسال نشان بدهند که شخصیت قهرمانی در آسیا هم دارند و این دور از دسترس نیست.

خبرنگار: مریم طایفه 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها