آخرین اخبار
۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹
بازدید:۲۸
وزارت امور خارجه فیلیپین اعلام کرد که در صورت آغاز حمله زمینی اسرائیل به کشور لبنان، اتباع خود را با کشتی از این کشور خارج خواهد کرد.
کد خبر : ۱۱۵۱۸۷

به گفته وزارت امور خارجه فیلیپین، اگر حملات اسرائیل به لبنان ادامه یابد، مانیل قصد دارد فوراً ۱۱۰۰۰ شهروند خود را که در لبنان و (رژیم) اسرائیل مستقر هستند، تخلیه کند.

ادواردو دی وگا، معاون وزیر امور خارجه، گفت: «تهاجم زمینی منجر به بازگرداندن اجباری شهروندان فیلیپینی به کشورشان خواهد شد» و افزود که هزاران نفر از طریق دریا تخلیه خواهند شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از دیپلمات‌های فیلیپینی نوشت: مانیل قبلاً از شهروندان خود خواسته بود که لبنان را ترک کنند، اما اکثر آنها به این درخواست توجه نکردند.

میلیون‌ها فیلیپینی به دلیل فرصت‌های شغلی محدود در کشورشان، در خارج کار می‌کنند که تعداد زیادی از آنها در خاورمیانه متمرکز هستند. حدود ۹۰ درصد از فیلیپینی‌هایی که در لبنان کار می‌کنند زنانی هستند که به عنوان کارگر خانگی مشغول هستند.

چندین کشور دیگر قبلاً به شهروندان خود توصیه کرده‌اند که لبنان و اراضی اشغالی را ترک کنند یا از سفر خودداری کنند. این کشور‌ها شامل ژاپن، ایتالیا، بلژیک، انگلیس، ایالات متحده، روسیه، هند، استرالیا و مالزی هستند.

رژیم صهیونیستی طی عملیات تروریستی در لبنان، با منفجر کردن هزاران دستگاه پیجر، بی‌سیم و سیستم‌های ارتباطی، دست کم ۳۷ شهروند لبنانی را شهید و بیش از ۴ هزار نفر دیگر را زخمی کرد.

بسیاری از کشور‌های جهان و نهاد‌های بین‌المللی انفجار‌های اخیر در لبنان را محکوم و بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کرده‌اند. آمریکا همانند همیشه در واکنش به این حملات تروریستی اعلام کرد که از جزئیات آن اطلاعی نداشته است.

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با عملیات تروریستی اخیر خود در لبنان، همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشت و تاوان سختی خواهد پرداخت.

این رژیم همچنین با حمله به ساختمانی در ضاحیه بیروت، شماری از نیرو‌های حزب‌الله از جمله فرمانده ارشد این جنبش، «ابراهیم عقیل» را به شهادت رساند. در مقابل حزب‌الله با حملاتی سهمگین و با نشانه‌گرفتن حیفا و مناطق اطراف آن، زیرساخت‌های نظامی و صنعتی رژیم اسرائیل را گلوله‌باران کرده است.

مترجم: پورکند

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها