آخرین اخبار
۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸
بازدید:۱۹۵
دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی گفت: طی حدود یک دهه گذشته که نرخ رشد جمعیت کاهش پیدا کرده باید این انتظار را داشت که دو دهه آینده، عرضه در بازار مسکن بیشتر از تقاضا است و در حالیکه مسکن برای عرضه وجود دارد، متقاضی برای این واحدها نداریم.
کد خبر : ۱۱۵۱۵۵

یاسر دستمالچیان در گفت‌وگو با  ایلنا با اشاره به اثرگذاری جمعیت دهه شصت در بازار مسکن اظهار داشت: آمار رسمی کشور می‌گوید میزان موالید در دهه شصت بالا بود و نرخ جمعیت را بالا برده‌ است. در دهه نود، متولدهای دهه شصت افراد 30 ساله هستند و قاعدتا متقاضی مسکن و وارد این بازار می‌شوند. 

وی ادامه داد: بنابراین طی حدود یک دهه گذشته که نرخ رشد جمعیت کاهش پیدا کرده باید این انتظار را داشت که دو دهه آینده، عرضه در بازار مسکن بیشتر از تقاضا است و در حالیکه مسکن برای عرضه وجود دارد، متقاضی برای این واحدها نداریم. 

دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از مشکلات امروز بازار مسکن ‌می‌تواند مسائل مربوط به جمعیت و دهه شصتی‌ها باشد و البته همین موضوع می‌تواند با شکل دیگری در آینده برای بازار مسکن مشکل ایجاد کند، گفت: در این باره نکاتی مطرح می‌شود که باید به طور دقیق مورد بررسی قرار بگیرد. باید توجه داشت وقتی شکم جمعیتی ایجاد می‌شود، می‌تواند در آینده برای سیاست گذار در حوزه مسکن هم مشکلاتی را ایجاد کند. 

 


وی با اشاره به میزان نیاز حال حاضر بازار مسکن گفت: در حال حاضر برای پاسخ به نیاز و تقاضای بازار مسکن به ساخت سالانه یک میلیون واحد نیاز داریم که بخشی از آن برای پاسخ دادن به تقاضای دهه شصتی‌ها است و بخشی از دیگر از این نیاز به دلیل عدم ساخت وساز مسکن در یک دهه اخیر بوده و در یک دهه گذشته به موقع و به هنگام با ساخت مسکن مورد نیاز به این نیاز بازار مسکن پاسخ می‌دادیم، امروز به ساخت سالانه یک میلیون واحد نیاز نداشتیم.   

دستمالچیان ادامه داد: هدایت سرمایه به بخش ساخت مسکن و این صنعت علاوه بر جوانب اجتماعی و خانه‌دار کردن مردم، آثار قابل توجهی در اقتصاد دارد و با هدایت سرمایه‌ها به بخش مولد صنعت ساختمان به عنوان پیشران اقتصاد می‌توان بخشی از برنامه‌های اقتصاد کلان کشور را محقق ساخت.

 

انتهای پیام/99997

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها