آخرین اخبار
۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۵
بازدید:۳۲
روزنامه اکونومیست فاش کرد که زلنسکی در تلاش برای تحکیم قدرت خود، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین را بررسی می‌کند.
کد خبر : ۱۱۵۱۰۸

روزنامه اکونومیست مقاله‌ای منتشر و در آن تایید کرد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در تلاش برای تحکیم قدرت خود، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور را بررسی می‌کند.

براساس گزارش آر تی، این مقاله نشان داد که زلنسکی ممکن است در سال ۲۰۲۵ تصمیم به این اقدام بگیرد، اگرچه نیرو‌های اصلی سیاسی کشور در سال ۲۰۲۳ توافق کردند که تا پایان بحران اوکراین انتخابات برگزار نکنند.

در همین راستا، این نشریه به نتایج یک نظرسنجی انجام شده توسط موسسه ملی دمکراتیک روابط بین‌الملل آمریکا اشاره کرد که حاکی از کاهش اعتماد اوکراینی‌ها به زلنسکی از ۸۰ درصد در می ۲۰۲۳ به ۴۵ درصد در سال ۲۰۲۴ است.

در اوایل سپتامبر، هفته نامه ساندی تایمز گزارش داد که محبوبیت زلنسکی در بحبوحه درگیری طولانی مدت رو به کاهش است. به گفته شهروندان اوکراینی که روزنامه با آنها صحبت کرده است، بسیاری بر این باورند که زلنسکی بیشتر بر «بازی‌های سیاسی» متمرکز است تا تضمین امنیت و ایمنی این کشور.

در ماه می گذشته، زلنسکی مدعی شد که دوره ریاست‌جمهوری او هنوز به پایان نرسیده است. این درحالی است که دوره ریاست زلنسکی در ۲۰ می به پایان رسید و انتخاب رئیس جمهور اوکراین در سال ۲۰۲۴ در شرایط حکومت نظامی و بسیج عمومی لغو شد، زیرا زلنسکی گفت که این انتخابات در زمان مناسبی  برگزار نمی‌شود.

مترجم: مینا عظیمی

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها