آخرین اخبار
۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵
بایدن کمک نظامی ۸ میلیارد دلاری برای اوکراین اعلام کرد
بازدید:۷۳۳
صد آنلاین | رئیس‌جمهور آمریکا در راستای سیاست حمایت از اوکراین برای نبرد با روسیه، امروز (پنجشنبه) بسته کمک نظامی هشت میلیارد دلاری برای کی‌یف را اعلام کرد.
کد خبر : ۱۱۵۱۰۴

به گزارش صد آنلاین،  در پی سفر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین به آمریکا، رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن امروز (پنجشنبه) از کمک نظامی بیش از هشت میلیارد دلار به اوکراین به منظور کمک به این کشور برای پیروزی در جنگ مقابل روسیه خبر داد.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، کمک نظامی آمریکا به اوکراین شامل اولین محموله بمب‌های سرشی نقطه‌زن موسوم به (JSOW) می‌شود که بردی تا ۱۳۰ کیلومتر دارد. بمب‌های مذکور با قابلیت حمله دقیق به اهداف تعیین شده، از جنگنده قابل پرتاب است، اما با این‌حال بایدن اعلام نکرده است که آیا مجوز استفاده از این تسلیحات برای هدف قرار دادن مواضع در خاک روسیه را به اوکراین داده یا خیر. بایدن در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمایت از اوکراین، اولویت برتر آمریکا است و تصریح کرد «به این دلیل است که امروز افزایش کمک امنیتی به اوکراین و یکسری اقدامات دیگر برای کمک به اوکراین برای پیروزی در این جنگ را اعلام می‌کنم».

مجموع کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به ارزش ۵.۵ میلیارد دلار قرار است قبل از روز دوشنبه هفته آینده که پایان سال مالی آمریکا است، به اوکراین تخصیص یابد و ۲.۴ میلیارد دلار دیگر نیز تحت طرح کمک امنیتی اوکراین به این کشور تخصیص می‌یابد که این طرح به دولت بایدن اجازه می‌دهد از شرکت‌های دیگر برای اوکراین سلاح خریداری کنند.

اقدام جدید بایدن در شرایطی صورت گرفته است که در پی تلاش غرب برای صدور مجوز برای اوکراین به منظور استفاده از تسلیحات آن‌ها برای حمله به خاک روسیه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد دارد به منظور تسهیل استفاده از تسلیحات هسته‌ای، دکترین مرتبط با به کار‌گیری این نوع سلاح‌ها در کشورش را منعطف‌تر کند.

مهر
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها