آخرین اخبار
۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶
این ستاره پرسپولیس وسط استقلال را تحویل گرفت!
بازدید:۶۲
صد آنلاین | گاریدو تغییر مهمی در میانه زمین پرسپولیس داشت تا مهره‌های کلیدی استقلال را از کار بیاندازد.
کد خبر : ۱۱۵۰۹۲

به گزارش صد آنلاین،  در فوتبال روز دنیا، فوتبالیستی به عنوان بازیکن ذخیره دیگر وجود ندارد ، بازیکن نیمکت نشین بازیکنی است که می آید تا پلن B مربی را با توجه به شرایط بازی اجرا کند. با این برداشت، برگردیم به صحنه تک گل سرنوشت‌ساز دربی پایتخت؛ جایی که ایوبـ کوماس ژائو و سعید مهری نقش اساسی در ثبت آن داشتند.


وقتی ژائو پاس کوتاه ایوب را با حرکتی دامی (جاخالی دادن ) برای مسعود ریگی آماده نمود تا او با یک پاس در به نقطه آشیل استقلال در این بازی دوباره ایوب را در موقعیت ارسال قرار دهد و بقیه ماجرا هم که مشخص بود، عکس‌العمل ضعیف حسینی، ریباند توپ، تعقیب حرفه‌ای سعید مهری و یک خطا از رامین رضاییان.

بعد از آن نوبت تعویضی‌هایی بودند که از روی استیصال و درماندگی و لجبازی برای استقلال به خط شدند. ذهنیت هم کشتن تایم بازی، برای بهم ریختن تمرکز  پنالتی‌زن پرسپولیس بود و بعد دیدیم رامین رضاییان که بهترین عنصر فوتبالی ایران در زدن و ارسال توپ‌های بلند است از بازی خارج شده و حداقل چهار بازیکن سرزن به ترکیب استقلال اضافه شدند  و بدتر از آن هم  دیدم که در این آشفته بازار خط دفاع سه نفره مرکزی استقلال مرادوند هم روی نیمکت بوده!

تاثیرگذاری نقش استراتژیک مربیان، مخصوصاً در بازی‌های بزرگ در چنین لحظاتی مشخصات می‌شود. حضور زکی‌پور به‌عنوان دفاع میانی و یارکوب چپ در سیستم ( ۳ ـ۲ـ ۵ )  استقلال همانقدر جای سوال داشت که حضور رضاییان و جلالی به‌عنوان پیستون‌های آزاد که اصلاً نمی‌توانستند فاز دفاعی به خود بگیرند و بعد حضور فلاح به‌عنوان دفاع راست یارکوب.

اسلامی و ماشاریپوف در نقش بال‌های داخلی و به‌عنوان حمایتگر اول بلانکو و سپس رمضانی و بدتر از همه حضور همیشگی رضاوند در ترکیب اصلی.

دامنه حرکات بازیکنان پرسپولیس و برتری عددی آنها در تمامی صحنه‌ها ،مخصوصاً صحنه پنالتی منجر به گل ، جایی که قرمز پوشان پنج به سه شدند و قبل‌تر از آن ، استقلالی که در درون ۱۸ قدم خودش حبس شده بود ،نمایی آشکار و نشان از سطح تفکرات کاملاً متمایز  مربیان نیمکت نشین داشت .جا انداختن این سیستم از بازی برای استقلال ، قطعاً  زمان و تمرکز بیشتری می خواست.

تعیین خطوط حرکتی ماشاریپوف و اسلامی در نفوذ و سپس نشستن به جای خود در سازمان دفاعی حلقه مفقوده استقلال در این سیستم و به معنای از دست رفتن میانه بود،جایی که پرسپولیس با ریگی و سروش رفیعی به عنوان هافبک‌های دفاعی آرایش یافته بود.

حضور سروش رفیعی به‌عنوان هافبک دفاعی در سیستم ( ۱ـ ۳ ـ ۲ ـ ۴ ) نشان از ذهن تهاجمی و پیروزی خواه «گایدو» مربی کاربلد اسپانیایی داشت.

البته و قطعاً که، دانش کادر فنی استقلالبه رهبری جواد نکونام با سابقه حضور درخشان او در لالیگا و همکارانش در تیم‌های ملی و لیگ برتری فراتر از اتفاقات و ناتوانی آنها در اداره فنی بازی دربی است، اما آشفتگی در تمامی ارکان این باشگاه پر هوادار، چنین تزلزل و سراسیمگی را بوجود می‌آورد!/ ورزش سه

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها