آخرین اخبار
۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
چین: شلیک موشک قاره‌پیما برای آزمایش عملکرد تسلیحاتی صورت گرفت
بازدید:۱۶۰۲
صد آنلاین | به دنبال بازتاب گسترده شلیک موشک بالستیک قاره پیما توسط پکن در سطح بین‌المللی، وزارت دفاع چین اعلام کرد که این اقدام برای محک زدن عملکرد تسلیحاتی بوده است.
کد خبر : ۱۱۵۰۶۴

 به گزارش صد آنلاین،ژانگ شیائوگانگ سخنگوی وزارت دفاع چین امروز پنجشنبه گفت: پرتاب موشک بالستیک قاره پیما برای آزمایش عملکرد تسلیحاتی و آموزشی ما صورت گرفت. این یک ساز و کار مشروع و معمول برای آموزش نظامی است.

ژانگ در یک نشست خبری در پکن ابراز داشت: سیاست هسته‌ای چین بسیار باثبات، سازگار و قابل پیش بینی است. ما به شدت از یک سیاست هسته‌ای مبنی بر عدم استفاده اول از سلاح‌های هسته‌ای پیروی و راهبرد هسته‌ای دفاع از خود را دنبال می‌کنیم.

او گفت که چین به دنبال مسابقه تسلیحاتی نیست و قول داده است که از سلاح‌های هسته‌ای علیه کشور‌های غیرهسته‌ای یا مناطق عاری از سلاح استفاده نکند یا تهدید به استفاده از آنها نکند.

سخنگوی وزارت دفاع چین تاکید کرد که پکن به حفظ توانایی‌های هسته‌ای خود در حداقل سطح مورد نیاز برای امنیت ملی ادامه خواهد داد.

دیروز چهارشنبه وزارت دفاع چین اعلام کرد که ارتش این کشور یک فروند موشک بالستیک قاره‌پیما که حامل کلاهک جنگی مشقی بود، به شکل موفقیت آمیز به سمت هدفی مشخص در اقیانوس آرام پرتاب کرد.

«پلی‌نزی» جزیره تحت حاکمیت فرانسه خبر داد که این موشک در نزدیکی منطقه اقتصادی انحصاری آن فرود آمد. کمیسیون عالی فرانسه نیز گفت که چین پرتاب موشک را به پاریس اطلاع داده بود.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها