آخرین اخبار
۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۶
ترامپ، زلنسکی را به مانع‌تراشی در برابر دستیابی به توافق متهم کرد
بازدید:۶۸۸
صد آنلاین | «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین را متهم کرد که از «انجام توافق» برای پایان دادن به جنگ با روسیه خودداری کرده است.
کد خبر : ۱۱۵۰۶۲

 

 به گزارش صد آنلاین، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در اظهاراتی به شدت انتقادی در یک گردهمایی انتخاباتی در کارولینای شمالی، گفت: ما به ارائه میلیاردها دلار به مردی که حاضر به انجام توافق نیست، یعنی زلنسکی ادامه می‌دهیم.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا خطاب به زلنسکی اظهار داشت: الان چه چیزی برایت باقی مانده است؟ کشور [اوکراین] به طور کامل نابود شده است.

اظهارات ترامپ اندکی پس از آن بیان شد که زلنسکی در سازمان ملل متحد سخنرانی کرد و روسیه را به طراحی حملات «فاجعه‌بار» احتمالی به نیروگاه‌های هسته‌ای اوکراین متهم کرد.

بر اساس این گزارش، ترامپ اوایل سپتامبر (شهریور) مدعی شد که برنامه‌ای «تضمین شده» برای پایان دادن به جنگ اوکراین دارد اما آن را فاش نمی‌کند مگر اینکه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شود.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنین بارها مدعی شده است که جنگ میان مسکو و کی‌یف را ظرف ۲۴ ساعت فیصله خواهد داد.

ترامپ در ماه‌های اخیر به طور قابل ملاحظه‌ای از بودجه ایالات متحده برای اوکراین انتقاد کرده و از اروپا نیز خواسته است تا میزان کمک‌های خود را افزایش دهد.

واشنگتن و متحدانش، برنامه کمک چند میلیارد دلاری را برای حمایت از اوکراین از زمان آغاز جنگ در این کشور در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) تدوین کرده‌اند. آنها در عین حال به بهانه جنگ، بارها مسکو را تحریم کرده‌اند.

ترامپ بارها کمک آمریکا به اوکراین را «پول هدر کردن» توصیف کرده و مدعی است که می‌خواهد به پیروزی اوکراین کمک کند.

رئیس‌جمهوری اوکراین پیشتر گفته بود که امیدوار است در سفر این هفته خود به آمریکا، با دونالد ترامپ دیدار و آنچه را «طرح پیروزی» اوکراین در جنگ با روسیه می‌داند، به او ارائه کند.

مهر

 
 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها