۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
بهترین دربی های استقلال / وقتی استقلال پرونده سرمربی پرسپولیس را بست
بازدید:۱۸۲
صد آنلاین | طی نیم قرن گذشته هواداران استقلال ۵ پیروزی خیلی خاص دربی ها را به چشم دیده‌اند.
کد خبر : ۱۱۴۸۶۶

به گزارش صد آنلاین، استقلال در تاریخ دربی‌های پایتخت پیروزی‌های فراوانی به دست آورده ولی اگر بخواهیم روی آنها زوم کنیم و این برتری‌ها را از تمام ابعاد مورد بررسی قرار بدهیم، برخی از آنها به معنای واقعی کلمه جذابیت خاصی دارند.


 در آستانه آغاز جدال استقلال و پرسپولیس سراغ ۵ دربی ماندگار برای هواداران استقلال رفتیم و آنها را به اتفاق مرور می‌کنیم:

پیروزی تاریخی بدون ستارگان

تاج (ستقلال)   بهار سال ۵۶ در حالی به مصاف پرسپولیس رفت که تعدادی از ستارگان بزرگ خود را از دست داده بود. ناصر حجازی، غلامحسین مظلومی نصرالله عبداللهی و رضا عادلخانی از جمع آبی‌ها جدا شده و به شهباز پیوسته بودند روی همین اصل هواداران بسیار نگران بودند که شکست تلخی را پذیرا شوند اما برخلاف انتظار آنها، تاج (استقلال) نمایش فوق العاده‌ای ارائه کرد و با اتکا بر گل های محرم عاشری، سعید مراغه‌چیان و حسن روشن توانست پرسپولیس را با نتیجه سه بر صفر مغلوب کند.

پر تماشاگرترین دربی

پرتماشاگرترین دربی ایران پاییز سال ۱۳۶۲ برگزار شد و بر اساس برخی آمارهای موجود، ۱۲۰ هزار تماشاگر که بخش قابل ملاحظه‌ای از آنها حتی روی پیست تارتان ورزشگاه آزادی نشست بودند، این مسابقه را از نزدیک دیدند. دیداری که با تک گل پرویز مظلومی به نفع استقلال تمام شد و همین گل در شهرت سرمربی اسبق استقلال نقش غیر قابل کتمانی ایفا کرد.

۵ دربی ماندگار برای آبی ها؛ از گل ۱۲۰ هزار نفری مظلومی تا سانتر قلعه نویی/ وقتی استقلال پرونده سرمربی پرسپولیس را بست

شکستن طلسم ۷ ساله

دقیقاً بعد از پیروزی در جدال سال ۶۲، استقلال ۷ سال نتوانست پرسپولیس را شکست بدهد و این طلسم سرانجام در بهار سال ۱۳۶۹ شکسته شد. استقلال و پرسپولیس در حالی برگزار کننده فینال اولین دوره رقابت‌های باشگاهی بعد از انقلاب بودند که سرخپوشان ابتدا با گل نادر میراحمدیان از حریف جلو افتادند اما در نیمه دوم روی ۲ سانتر خوب امیر قلعه نویی و ضربات سر دقیق عباس سرخاب و صمد مرفاوی، شرایط کاملاً تغییر کرد و استقلال توانست بازی را با حساب ۲ بر یک به سود خود تمام کند.

برد ویژه تابستانی

استقلال در تابستان سال ۱۳۷۴ نیز به یک برد مهم و البته خبرساز برابر پرسپولیس دست پیدا کرد. شاگردان منصور پورحیدری در این مسابقه دست به کار بزرگی زدند و تا قبل از دقیقه ۴۰ با سه گل از حریف سنتی خود پیش افتادند. جدالی که در نهایت با برتری سه بر یک استقلالی‌ها به پایان رسید. ادموند اختر، صادق ورمزیار (پنالتی) و محمد تقوی گل‌های استقلال را به ثمر رساندند.

کنار زدن پرسپولیس از جام حذفی

پاییز سال ۱۳۹۰ هم شاهد یک پیروزی مهم استقلال مقابل پرسپولیس بودیم. دیداری در چارچوب رقابت‌های جام حذفی که در پایان ۹۰ دقیقه با مساوی بدون گل تمام شد اما آبی‌ها در وقت اضافه سه بار دروازه پرسپولیس را گشودند تا پرونده سرمربیگری حمید استیلی در این تیم بسته شود و پرویز مظلومی لقب "پرویز سوبله چوبله" را از هواداران تیمش بگیرد.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها