۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
بازدید:۹۱۹
صد آنلاین | پلیس سوئیس چندین نفر را به جرم استفاده از کپسول خودکشی و مرگ یک نفر بازدداشت و در این خصوص پرونده جنایی باز کرده است.
کد خبر : ۱۱۴۸۱۲

 به گزارش صد آنلاین،  چندی پیش دستگاهی به‌ نام «کپسول خودکشی سارکو» در سوئیس اختراع شده بود که سازنده‌اش، استفاده از آن را  بهترین روش برای افرادی می‌دانست که به اتانازی (مرگ خودخواسته) فکر می‌کنند.  

سارکو مخفف تابوت سنگ آهکی است و این دستگاه، کپسولی است که با چاپگر سه‌بعدی تولید شده و روی محفظه‌ای پر از نیتروژن قرار گرفته است. فردی که قصد خودکشی دارد می‌تواند وارد دستگاه شده و با دکمه‌ای آن را فعال کند. سپس در مدت ۱۰ دقیقه فضای داخل کپسول از اکسیژن خالی و پر از نیتروژن می‌شود. این موجب بیهوشی و درنهایت مرگ او می‌شود.

جنجال کپسول خودکشی/ عکس

درضمن کپسول خودکشی سارکو، دکمه‌ای اضطراری دارد که فرد در صورت پشیمانی در دقایق اول خودکشی می‌تواند از کپسول بیرون بیاید.

دکتر فیلیپ نیکچه که با نام «دکتر مرگ» معروف شده، این دستگاه را اختراع کرده است. بنابه گفته او این دستگاه مرگ آرام و بی‌دردی را موجب می‌شود و نیازی به نظارت پزشک هنگام اجرای اتانازی نیست.

جنجال کپسول خودکشی/ عکس

اخیرا زنی اهل آمریکا از این کپسول استفاده کرده است و به‌دنبال این اقدام، دولت سوئیس، علی‌رغم وجود قانون اتانازی در این کشور، نگران تشویق افراد به خودکشی شده است. به همین دلیل پلیس شهر شافهاوزن، هرکسی را که در مرگ خودخواسته این زن نقش داشته، بازدداشت کرده و جسد را برای کالبدشکافی به پزشکی قانونی زوریخ  فرستاده است.

مهر

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها