آخرین اخبار
۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
بازدید:۲۸
کمیسر کل آنروا اعلام کرد که حملات رژیم صهیونیستی به غزه، کرانه باختری و لبنان این آژانس را با یک تراژدی سه گانه روبرو کرده است.
کد خبر : ۱۱۴۷۱۳

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آنروا اعلام کرد که آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) از زمانی که رژیم صهیونیستی حملات شدیدی را علیه لبنان آغاز کرد، با یک تراژدی سه‌گانه مواجه شده است، زیرا این درگیری فشار سنگینی را که جنگ غزه و حملات به در کرانه باختری اشغالی بر دوش آن گذاشته شده اند، افزایش داده است.

براساس گزارش القدس العربی، لازارینی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرانسه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: ما از قبل غزه و کرانه باختری را داریم، بنابراین دو صحنه عملیات داریم که به خط مقدم فعال تبدیل شده اند و اکنون ما لبنان را نیز داریم.  

لازارینی ابراز تاسف کرد که آژانس او ​​که در حال حاضر از کسری مالی شدید رنج می‌برد، اکنون به دلیل تشدید تنش بین اسرائیل و لبنان تحت فشار بیشتری قرار دارد.

او توضیح داد که حملات شدید رژیم صهیونیستی که از روز دوشنبه با شدت بیشتری لبنان را هدف قرار گرفته است، این کشور را علاوه بر مناطق غزه و کرانه باختری، به سومین «منطقه عملیات فعال» تبدیل کرده است. او گفت: این بدان معناست که سه منطقه عملیاتی با شرایط اضطراری انسانی روبرو می‌شوند. این وضعیت یک «تراژدی سه‌گانه» است.

با توجه به حملات شدید اسرائیل، آنروا برخی از عملیات خود را در لبنان متوقف کرد و برخی از مدارس خود را به پناهگاهی برای صد‌ها لبنانی که از جنوب این کشور آواره شده بودند، تبدیل کرد. از سویی دیگر عبدالله بوحبیب، وزیر امور خارجه لبنان روز سه‌شنبه اعلام کرد که شمار آواره‌های لبنانی به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان به نیم میلیون نفر نزدیک می‌شود.

شایان ذکر است آنروا در سال ۱۹۴۹ تاسیس شد و به پناهندگان فلسطینی در غزه، کرانه باختری اشغالی، لبنان، سوریه و اردن خدمات بسیاری از جمله آموزش و مراقبت‌های بهداشتی ارائه می‌دهد، اما اکنون به دلیل ادعاهای رژیم صهیونیستی و حملات آن به مراکز این آژانس به شدت تحت فشار است.

مترجم: مینا عظیمی

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها