آخرین اخبار
۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۷
بازدید:۴۵
رئیس جمهور روابط ایران و تاجیکستان را ممتاز توصیف کرد و گفت: ما خواهان توسعه و گسترش تعاملات و ارتباطات علمی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی با تاجیکستان هستیم.
کد خبر : ۱۱۴۴۱۱

مسعود پزشکیان در ادامه برنامه‌های سفر به نیویورک، شامگاه دوشنبه در محل اقامت خود، در دیدار آقای «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان، روابط دو کشور را ممتاز و متکی بر پیوند‌های عمیق تاریخی و خویشاوندی توصیف و تصریح کرد: ما خواهان توسعه و گسترش تعاملات و ارتباطات علمی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی با تاجیکستان هستیم.

رئیس جمهور در ادامه مسئله افغانستان را موضوع مشترک دو کشور دانست و بر ضرورت همگرایی و همکاری بیشتر تهران - دوشنبه برای کمک به این کشور در مسیر غلبه بر مشکلات و مسائل پیش رو تاکید کرد.

«امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان نیز در این دیدار ضمن تجلیل از مواضع دکتر پزشکیان در راستای ایجاد وحدت و همبستگی میان کشور‌های اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران به رغم فشار‌ها و تحریم‌های ظالمانه به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته است و ما خواستار استفاده از تجربیات ایران و همچنین تقویت و تعمیق روابط در همه زمینه‌ها هستیم.

رئیس جمهور تاجیکستان همچنین به قدمت تاریخی و باستانی فرهنگ و تمدن ایران اشاره کرد و اظهار داشت: ما خود را بخشی از این تمدن بزرگ و غنی می‌دانیم و برخلاف بدخواهان، پیشرفت و موفقیت ایران را پیشرفت و موفقیت خود می‌دانیم.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها