آخرین اخبار
۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵
بازدید:۳۴
معاون دادستان اعلام کرد: تا زمان تکمیل تحقیقات قضایی از اعلام نظر در مورد مقصران حادثه معدن طبس خودداری شود.
کد خبر : ۱۱۴۴۰۵

شب اول مهر حوالی ساعت ۲۱ به علت انفجار گاز  در داخل معدن شرکت معدنجوی، حادثه تلخ و مرگبار رخ داد و مسائل فنی و مباحث ایمنی آن توسط دستگاه‌های نظارتی در حال بررسی است.

سدر حادثه انفجار معدن در طبس تخلفی صورت نگرفته و واقعا یک حادثه بوده است" این اظهارات احمد میدری وزیر کار ساعاتی پس از وقوع حادثه در معدن ذغال‌سنگ در طبس است واکنش‌های زیادی را به همراه داشت.

در پی انفجار معدن ذغال‌سنگ در طبس، تا لحظه تنظیم این گزارش ۳۸ کارگر جان خود را از دست دادند.

این انفجار، مرگبارترین حادثه معدن کشور را رقم زد و بر اساس آمار‌های موجود، انفجار طبس دوازدهمین حادثه برای کارگران معدن طی ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ بوده و تعداد تلفات این حوادث را به بیش از ۶۰ نفر رسانده است. 

اظهارات ضدونقیض در مورد علل وقوع حادثه و مقصرات آن پس وقوع حادثه در طبس انجام شد که واکنش کاربران در فضای مجازی را در پی داشت یکی از کاربران نوشت"چگونه مقصران حادثه‌ای به این بزرگی را چند ساعت بعد از حادثه تشخیصش میدید که اعلام می‌کنید مقصری نداشته است " کاربر دیگری نوشت "به دل خانواده داغدیده جانباختگان این حادثه رحم کنید و هر مصاحبه‌ای را انجام ندید" از این دست واکنش‌ها به اظهارات مسئولین حاضر در صحنه در فضای مجازی تکرار شده است.

اظهارات در مورد مقصران حادثه معدن در طبس تا جایی ادامه پیدا کرد که معاون حقوق عامه دادستان کل کشور که از این معدن بازدید کرد در مصاحبه‌ای اعلام کرد "تا زمان تکمیل تحقیقات قضایی از اعلام نظر خودداری شود" وی همچنین گفت: باید به جمع بندی قضایی برسیم، زیرا عزم دستگاه قضایی رسیدگی دقیق و قاطع به قصور‌های احتمالی است.

استمرار پیدا کردن حوادث مربوط به معادن، بار دیگر توجه‌ها را به مساله ایمنی و حفاظت از جان کارگران جلب کرد. رعایت دستورالعمل‌های ایمنی در تمام محیط‌های کاری از اهمیت بالایی برخوردار، اما اهمیت آن در معادن و مناطق پرخطر، دوچندان است.

خبرنگار: حسین قربانی

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها