آخرین اخبار
۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
سوخو ۵۷ بهتر است یا اف ۳۵ آمریکایی؟
بازدید:۲۸۷
صد آنلاین | رقابت جنگنده‌های قدرتمند نسل پنجم با یکدیگر، یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین رقابت‌های فعلی در دنیای جنگنده‌ها محسوب می‌شود؛ به خصوص که سازنده‌های آن‌ها دو رقیب دیرینه باشند.
کد خبر : ۱۱۴۳۹۵

 به گزارش صد آنلاین،  جنگنده F-۳۵ Lightning II و سوخو  Su-۵۷روسیه، هر دو جنگنده‌های رادارگریز نسل پنجم هستند، اما تفاوت قابل توجهی در قابلیت‌ها و ویژگی‌های خود دارند.

سوخو Su-۵۷، اولین هواپیمای رادارگریز روسیه بود و نشان دهنده یک جهش تکنولوژیکی برای این کشور به حساب می‌آمد. البته این هواپیما به دلیل مشکلات تولید در تعداد محدودی تولید شده است. با توجه به تمرکز منابع روسیه بر جنگ در اوکراین، توسعه تولید Su-۵۷ بعید به نظر می رسد.

سوخو ۵۷ بهتر است یا اف ۳۵ آمریکایی؟

سوخو-۵۷ روسیه در ابتدا در طول جنگ سرد و زمانی که اتحاد جماهیر شوروی برای اولین بار یک جت جنگنده نسل بعدی را در نظر گرفت، طراحی شد. با این حال، پس از انحلال اتحاد جماهیر شوروی، این پروژه به تعویق افتاد. اولین جنگنده نسل پنجم روسیه تا سال ۲۰۲۰ معرفی نشد.

سوخو ۵۷ بهتر است یا اف ۳۵ آمریکایی؟

سوخوی Su-۵۷، ‌ اولین هواپیمای روسی بود که دارای فناوری رادارگریزی بود. این هواپیما جهشی بزرگ در فناوری برای روسیه بود. کرملین به خود می بالید که Su-۵۷ قادر به درگیر شدن و انهدام مجموعه وسیعی از اهداف زمینی، هوایی و دریایی است.

سوخو ۵۷ بهتر است یا اف ۳۵ آمریکایی؟

اگرچه Su-۵۷ از سرعت بالاتری برخوردار است، اما فناوری رادارگریزی F-۳۵ به آن اجازه می دهد تا اهداف را قبل از دیده شدن، شناسایی و درگیر کند. F-۳۵ که در تعداد زیادی تولید می شود، به دلیل فناوری‌های پیشرفته و حسگرهایی با وضوح بالا بسیار مشهور است.

 

سوخو ۵۷ بهتر است یا اف ۳۵ آمریکایی؟

F-۳۵ ممکن است کندتر از همتای روسی خود باشد، اما اعتقاد بر این است که دارای قابلیت های رادارگریز بهتری است و به آن اجازه می دهد قبل از شناسایی، هواپیماهای دشمن را هدف قرار دهد.

F-۳۵ از موتور پرت اند ویتنی F۱۳۵ استفاده می کند که حداکثر سرعت ۱.۶ ماخ را به آن می دهد. علاوه بر آن، این جنگنده مجهز به قابلیتی است که یک تصویر یکپارچه از میدان جنگ ایجاد می کند و آگاهی موقعیتی خلبان خود را افزایش می دهد.

سوخو ۵۷ بهتر است یا اف ۳۵ آمریکایی؟

علی‌رغم ادعای روسیه مبنی بر اینکه Su-۵۷ قدرتمندترین جنگنده نسل پنجمی است که می‌توان به آسمان برد، اما این هواپیما در برابر جنگنده‌های F-۳۵ شرایط سختی خواهد داشت.

مهر

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها