آخرین اخبار
۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰
افزایش چشمگیر حمایت‌ها از کامالا هریس
بازدید:۱۱۳
صد آنلاین | نتایج نظرسنجی جدید ان بی سی نیوز حاکی از افزایش تاریخی حمایت از کامالا هریس در مقایسه با زمانی است که وی برای نخستین بار به عنوان نامزد احتمالی حزب دموکرات معرفی شد.
کد خبر : ۱۱۴۲۲۳

 به گزارش صد آنلاین، از نشریه نیوزویک، بر اساس نظرسنجی انجام گرفته توسط شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز، حمایت از هریس برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از ماه ژوئیه (تیر) تاکنون ۱۶ امتیاز افزایش یافته است؛ افزایشی تاریخی که تنها با وضعیت حمایت از جورج دبلیو بوش رئیس‌جمهوری وقت آمریکا پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ قابل مقایسه است.

 

 

 

این نظرسنجی که از تاریخ ۱۳ تا ۱۷ سپتامبر (۲۳ تا ۲۷ شهریور) از میان یک هزار رای دهنده انجام شده، نشان دهنده میزان افزایش برای هر نامزد ریاست جمهوری در این دوره است.

در نظرسنجی انجام گرفته توسط ان بی سی نیوز در ماه ژوئیه (تیر)، هریس از حمایت ۳۲ درصدی در برابر ۵۰ درصد دیدگاه منفی برخوردار شد. اما در نتایج نظرسنجی کنونی، میزان حمایت از هریس به ۴۸ درصد رسیده و دیدگاه منفی نسبت به وی به ۴۵ درصد کاهش یافته است.

نیوزویک خاطرنشان می کند که در تاریخ ۳۵ ساله داده‌های نظرسنجی ان بی سی نیوز، هیچ نامزد ریاست‌جمهوری شاهد این میزان افزایش محبوبیت در آستانه انتخابات نبوده است.

این نشریه یادآور شده است که تنها روند افزایشی ثبت شده اینچنینی مربوط به میزان محبوبیت بوش پس از حوادث ۱۱ سپتامبر است که رتبه مثبت وی (اختلاف بین میزان حمایت و دیدگاه منفی) نزدیک به ۳۰ امتیاز افزایش یافت.

در مقابل، براساس نظرسنجی این رسانه، رتبه دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه، ۴۰ درصد حمایت در مقابل ۵۳ درصد منفی دیدگاه منفی اعلام شد که امتیاز ۱۳- را ایجاد می‌کند.

جف هورویت از اعضای تحقیقاتی موسسه نظرسنجی هارت (Hart) در این زمینه به ان‌بی‌سی نیوز گفت: «در ماه ژوئیه، وضعیت چندان موافق جو بایدن نبود و مسیر روشنی برای پیروزی مشخص نبود. اما امروز وضعیت به نفع هریس چرخیده است».

اما به اذعان این شبکه خبری، هرچند هریس پیشرفت قابل ملاحظه ای در نظرسنجی ها داشته، اما نتایج این نظرسنجی حاکی از وجود چالش های قابل ملاحظه برای حزب دموکرات است. به ویژه که تورم و هزینه‌های زندگی همچنان مهمترین نگرانی رای دهندگان است. به گونه ای که ۶۶ درصد رای دهندگان اعلام کرده اند که درآمد خانوار جوابگوی هزینه های سرسام آور زندگی نیست.

۴۰ درصد رای‌دهندگان نیز ابراز نگرانی کرده اند که ممکن است سیاست هریس ادامه رویکرد جو بایدن باشد. ضمن آنکه ۳۹ درصد هم نگران تکرار راهبردهای دوره نخست ریاست جمهوری ترامپ هستند و ۱۸ درصد هم هیچ سناریویی را نگران کننده نمی دانند.

براساس پرسش های مطرح شده در نظرسنجی یاد شده، همچنین ۶۵ درصد بر این باورند که کشور در مسیر اشتباهی قرار دارد و تنها ۲۸ درصد معتقدند که راه پیش‌رو درست است.

این نشریه همچنین خاطرنشان کرده است که هرچند نامزد حزب دموکرات شاهد افزایش قابل توجهی در حمایت از خود است، اما آرای الکترال ایالت های در نوسان همچنان ضعیف است.

نظرسنجی‌های ملی نشان می‌دهند که ترامپ در ایالت های یاد شده، با اختلاف بین ۲ تا ۴ درصد نسبت به جو بایدن پیشتاز بود. اما پس از مناظره فاجعه‌بار وی با ترامپ در ماه ژوئن و کناره گیری از رقابت ها، چشم‌انداز سیاسی دچار یک تحولات بسیاری شد و ظهور هریس به عنوان نامزد دموکرات، پویایی رقابت را تغییر داد.

در جدیدترین نظرسسنجی ها، رقابت میان ترامپ و هریس تنگاتنگ بوده و اختلاف میان دو نامزد در ایالت های کلیدی در چندین مورد کمتر از یک درصد است.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها