۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳
کیفرخواست دزدان مسلح سریالی تهران صادر شد
بازدید:۵۳
صد آنلاین | دادستان تهران گفت: سه نفر از دزدان مسلح به سلاح کلاشینکف که در تهران اقدام به سرقت می‌کردند دستگیر شدند و در کم‌ترین زمان ممکن کیفرخواست متهمین صادر شد.
کد خبر : ۱۱۴۲۱۵
 به گزارش صد آنلاین، علی صالحی؛ دادستان عمومی و انقلاب تهران در جلسه شورای عالی قضایی که امروز دوشنبه دوم مهر برگزار شد، اظهار کرد: حد فاصل 8 تا 25 اردیبهشت ماه سال جاری، چندین فقره سرقت مسلحانه با سلاح‌های گرمِ کلاشینکف و کلت کمری از سوی یک گروه مجرمانه و سازمان یافته 5 نفره در نواحی مختلف شهر تهران به ویژه مناطق 2 و 5 و همچنین شهرهای هشتگرد، کرج و مشهد مقدس صورت گرفت.

وی افزود: اعضای این گروه با تعدی به منازل مردم فی مابین ساعات 19 الی 23:30 شب به همراه ایذاء و آزار و ایراد ضرب و جرح عمدی و حبس افراد در منازل خود، طلاجات و اموال قیمتی آنها را سرقت می‌کردند؛ اقدامات این افراد ضمن ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه، بازتاب گسترده‌ای نیز در فضای مجازی داشت و احساس امنیت شهروندان را به شدت به مخاطره انداخت.

 

صالحی ادامه داد: در این راستا دادستانی تهران کارگروهی ویژه را تشکیل داد و در نهایت با بهره‌گیری از ظرفیت نهادهای امنیتی، نظامی و انتظامی، سه نفر از مرتکبین این جرایم در یکی از شهرستان‌ها دستگیر شدند و در کم‌ترین زمان ممکن یعنی در تاریخ 27 شهریور با تکمیل تحقیقات، کیفرخواست متهمین صادر شد.

دادستان تهران گفت: کیفرخواست این افراد با عناوین اتهامی «مشارکت در 19 فقره محاربه از طریق تجرید سلاح بر روی ساکنین منازل با ایجاد رعب و وحشت عمومی در محل و مشارکت در سرقت باندی اموال مردم به صورت سریالی و مسلحانه با سلاح گرم در شب همراه با آزار و تهدید شهروندان و همچنین حبس افراد در منازل خود»، «مشارکت در ضرب و جرح و ایراد صدمه بدنی عمدی مردم» و «مباشرت در حمل و نگهداری سلاح گرم و جعل پلاک انتظامی و استفاده از آن» صادر و پرونده جهت رسیدگی خارج از نوبت، به دادگستری استان ارسال شد و هماهنگی با رئیس کل دادگستری استان تهران جهت ارجاع پرونده به شعبه ویژه صورت گرفت.

صالحی خاطرنشان کرد: اموال مسروقه در این 19 فقره سرقت، معادل 13 میلیارد و 500 میلیون تومان و خودروهای مورد استفاده سارقین نیز سه دستگاه خودروی سمند، دنا و پژو پارس با پلاک جعلی بوده است.

 

حجت‌الاسلام عبداللهی؛ رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه هم در این جلسه از دستگیری تعدادی از یک گروه کلاهبردار در مشهد مقدس خبر داد که با طرح این ادعا که نماینده قوه قضاییه برای خرید ملک هستند، به دفاتر املاک ورود می‌کردند و از این طریق درصدد کلاهبرداری برمی‌آمدند.

مهر

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها