۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
بازدید:۲۶۷
عضو کمیته فنی فدراسیون کاراته معتقد است کاراته های ایرانی در مسابقات قهرمانی آسیا جنگندگی لازم را نداشته اند.
کد خبر : ۱۱۴۱۴۹

بیستمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در هانگژو چین به پایان رسید و تیم ملی کاراته مردان و بانوان ایران با کسب ۱۱ مدال (یک طلا، یک نقره و ۹ برنز) در جایگاه ششم قرار گرفت.

این در حالی است که ژاپن ژاپن با ۵ طلا، ۳ نقره و ۳ برنز به عنوان قهرمانی رسید. ویتنام با ۳ طلا، ۲ نقره و یک برنز در مکان دوم ایستاد. تیم قزاقستان با ۲ طلا، ۲ نقره و یک برنز سوم شد. هنگ کنگ با ۲ طلا و ۲ برنز و  چین نیز با یک طلا، ۲ نقره و ۲ برنز در جایگاه‌های چهارم و پنجم قرار گرفتند.

علیرضا احسانی عضو کمیته فنی فدراسیون کاراته در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص نتایج کاراته ایران در رقابت‌های آسیایی گفت: ما باید صبر کنیم تا کادرفنی گزارش خود در خصوص این مسابقات را ارائه بدهد تا بتوانیم بهتر در خصوص نتایج صحبت کنیم. البته در کاراته با یک حرکت و تاثیرات  داوری مدال طلا ممکن است به نقره و یا بالعکس تبدیل شود.

او ادامه داد: به نظرم باید بیشتر روی جسارت و جنگندگی کاراته کا‌های کشورمان کار شود چرا که ما از توان و پتانسیل بالایی در کاراته برخوردار هستیم. ما در بدترین وضعیت نیز از بسیاری از کشور‌ها بهتر هستیم و فقط در کاتا ژاپن قوی‌تر است، اما در کومیته از بسیاری از کشور‌ها ضعیف‌تر هستند. بچه‌های ما در مسابقات بیشتر به دنبال گرفتن یک خطا از حریف هستند در صورتی که باید در مسابقات با روحیه جنگندگی به مصاف حریفان خود بروند.

احسانی بیان کرد:در مسابقات امیدکاراته کا‌های ما عملا حریفان را کتک زدند و به مدال رسیدند و این روحیه باید در تیم بزرگسالان نیز وجود داشته باشد. من معتقدم باید سرمربیان تیم‌های ملی و حتی باشگاهی باید روحیه مبارزه تهاجمی در کاراته کا‌ها را تقویت کنند تا اینکه کاراته کای ما حالت تدافعی داشته باشد.

پیشکسوت کاراته در خصوص اینکه آیا نیاز است کاراته ایران جوانگرایی کند، گفت: ما در کاراته دارای پتانسیل بالایی هستیم، اما اینکه از  یک کاراته کای قدیمی که توان گرفتن مدال را دارد صرف سنش استفاده نکنیم کار پسندیده‌ای نیست، اما ما باید کادرسازی کنیم تا کاراته کا‌های ما در مسابقات انتخابی شرکت کنند و هرکس پیروز شد به تیم ملی راه یابد.

احسانی درباره نتایج تیم بانوان گفت: تیم کاراته بانوان همیشه دارای نوسانی بالایی بوده است و باید بررسی شود آیا شرایط مسابقات یا اردو‌ها در کسب نتایج این تیم تاثیرگذار است یا خیر  چرا که ما هر دوره نتایج مان متفاوت است در صورتی که باید همیشه یک روند تقریبا خوب را داشته باشیم. البته داوری کاراته مثل بعضی از رشته‌های رکوردی نیست که داور تاثیرگذار نباشد و همین موضوع گا‌ها در نتایج نیز تاثیر خودش را می‌گذارد، اما همه‌ای نتایج متاثر از این موضوع نیست.

او درباره انتخاب احمد دنیامالی به عنوان وزیر ورزش و جوانان گفت: کاراته ایران از لحاظ سخت افزاری بسیار عقب هست و در طول سال‌های گذشته در این خصوص کم کاری شده است و بیشتر روی موضوعات فنی تمرکز شده است در حالی که ما نیاز داریم یک سالن خوب تمرینات و خوابگاه مناسبی برای ورزشکاران مان داشته باشیم. دنیامالی در مدتی که ریاست فدراسیون قایقرانی را برعهده داشت این رشته عملکرد خوبی به ثبت رساند و امیدوارم در این دوره کاراته از لحاظ سخت افزاری پیشرفت کند. ما بیش از ۷۰ سبک کاراته داریم که برای برگزاری مسابقات بیش از ۴۰ میلیون تومان برای اجاره سالن هزینه می‌کنیم و اگر خودمان یک سالن اختصاصی داشته باشیم دیگر نیازی به این هزینه‌ هم نیست.

خبرنگار: سجاد هدایت پور

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها