آخرین اخبار
۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
برتری هریس بر ترامپ در ۲ نظرسنجی جدید
بازدید:۱۲۹
صد آنلاین | نظرسنجی‌های جدید برتری‌ کامالا هریس بر رقیب جمهوریخواهش را در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نشان می‌دهند.
کد خبر : ۱۱۴۱۲۷

 به گزارش صد آنلاین،نتایج نظرسنجی‌های جدیدی نشان داده‌اند «کامالا هریس»، نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا بر «دونالد ترامپ»، نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه برتری دارد، هر چند که این برتری تک رقمی است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، نظرسنجی شبکه «ان.‌بی.سی نیوز» که نتایج آن روز یکشنبه انتشار یافت نشان داد هریس پنج درصد بر ترامپ برتری دارد و این که نظر مثبت رای‌دهندگان به هریس از زمانی که به عنوان نامزد ریاست جمهوری دموکرات‌ها وارد رقابت ریاست جمهوری شد، افزایش یافته است.

در  این نظرسنجی از ۱۰۰۰ فردی که به عنوان رای دهنده ثبت نام کرده‌اند درباره دیدگاه آنها به هریس از زمانی که او به عنوان نامزد ریاست جمهوری دموکرات‌ها معرفی شد سوال شد. ۴۸ درصد گفتند که نظرشان نسبت به هریس مثبت بوده در حالی که در یک نظرسنجی برگزار شده در ماه ژوئیه این میزان ۳۲ درصد بود. این نظرسنجی نشان داد از بعد از ثبت جهش بالا برای محبوبیت «جورج دبلیو. بوش»، رئیس جمهور اسبق آمریکا بعد از حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، حالا کامالا هریس بالاترین جهش در محبوبیت را در نظرسنجی‌های ان.بی.سی نیوز به خود اختصاص داده است.

در مورد ترامپ نیز ۴۰ درصد پاسخگویان این نظرسنجی گفتند نظر مثبت درباره او دارند، در حالی که در مقام مقایسه در ماه ژوئیه ۳۸ درصد این نظر را درباره او داشتند. نظرسنجی مذکور که در بازه زمانی ۱۳-۱۷ سپتامبر برگزار شد ضریب خطای سه درصدی دارد.

یک نظرسنجی دیگر سی‌.بی.اس نیوز هم نشان داد کامالا هریس بر دونالد ترامپ برتری چهار درصدی دارد. در این نظرسنجی هریس ۵۲ درصد و ترامپ ۴۸ درصد رای در بین رای دهندگان احتمالی داشتند و ضریب خطای آن مثبت یا منفی ۲ درصد بود.

یافته‌های این نظرسنجی هم‌راستا با نتایج دیگر نظرسنجی‌های ملی از جمله نظرسنجی‌های رویترز/ایپسوس است که با وجود ثبت برتری‌ تک رقمی برای نامزد دموکرات‌ها همچنان یک رقابت تنگاتنگ را بین ۲ نامزد اصلی نشان می‌دهند.

هر چند نظرسنجی‌های ملی سیگنال‌های مهمی را درباره دیدگاه‌های رای‌دهندگان می‌فرستند اما در نهایت آنچه که برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تعیین می‌کند نتایج کالج‌های الکتورال ایالتی هستند و چند ایالت کلیدی هستند که رقابت ۲ نامزد در آنها شدیدتر و پر نوسان‌تر از ایالات دیگر است.

ترامپ ۷۸ ساله سومین نامزدی متوالی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بعد از باختش به بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ تجربه می‌کند. او در انتخابات قبلی باخت خود و پیروزی بایدن را حاصل تقلب خوانده بود و هم‌اکنون نیز با پرونده‌های قضایی فدرال و ایالتی از بابت تلاش‌هایش برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ مواجه است.

هریس نیز که ۵۹ سال دارد سابقا سناتور و دادستان بود و حالا نیز معاون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا است. او در صورت پیروز شدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ تبدیل به اولین رئیس جمهور زن تاریخ ایالات متحده می‌شود.

«امی والتر»، یک ناشر و سردبیر رسانه «کوک پالیتیکال ریپورت» به ان.بی.سی نیوز گفت: «هریس توانست وضعیت رقابت را از رفراندوم بر سر جو بایدن تبدیل به رفراندوم بر سر دونالد ترامپ کند.»

نظرسنجی سی.بی.سی نیوز هم با پرسش از ۳۱۲۹ رای‌دهنده ثبت نام شده در بازه زمانی ۱۸-۲۰ سپتامبر برگزار شد.

مهر
 
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها