۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵
جنگ اوکراین 150 میلیارد دلار برای غرب آب خورد زلنسکی: کافی نیست!
بازدید:۱۲۶
صد آنلاین | وزیر دفاع اوکراین می‌گوید با وجود عبور هزینه نظامی این کشور از ۱۵۰ میلیارد دلار، این مبلغ همچنان برای «کیف» کفایت نمی‌کند و او از غرب انتظار کمک‌های بیشتری را دارد
کد خبر : ۱۱۴۰۳۷
 
 
 

به گزارش صد آنلاین، وزیر دفاع اوکراین می‌گوید با وجود عبور هزینه نظامی این کشور از ۱۵۰ میلیارد دلار، این مبلغ همچنان برای «کیف» کفایت نمی‌کند و او از غرب انتظار کمک‌های بیشتری را دارد.

 
 
 
 
 
طی نزدیک به سه سالی که از جنگ اوکراین می‌گذرد کشورهای غربی نزدیک ده‌ها میلیارد دلار کمک نظامی به کیف ارسال کرده‌اند به طوری که گفته می‌شود «دیگر سلاحی نمانده است که غرب به اوکراین نداده باشد.» گفته می‌شود اوکراین به آزمایشگاه تسلیحات ناتو تبدیل شده و انبارهای تسلیحاتی اروپا و آمریکا به دلیل همین ارسال بی‌رویه تسلیحات به اوکراین خالی شده است. با این وجود اشتهای زلنسکی سیری‌ناپذیر است و او هر روز تسلیحات و کمک‌های جدید از غرب می‌خواهد. در جدیدترین مورد «رستم اومروف،» وزیر دفاع زلنسکی با اشاره به عبور هزینه نظامی این کشور از رقم ۱۵۰ میلیارد دلار، این مبلغ را نیز ناکافی خواند! 
 
 
 
به گزارش «مهر» و به نقل از «تاس»، «اومروف» دراین‌باره گفت: «ما بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار هزینه کرده‌ایم... با این حال، به پول بیشتری نیاز داریم و در این صورت، توانمندی‌های‌مان به سرعت و با شدت رشد خواهد کرد. ما به سرمایه‌گذاری نیاز داریم.» وزیر دفاع اوکراین در این گفت‌وگو مشخص نکرد که مبلغ هزینه ‌شده مربوط به چه بازه زمانی است. پیش‌تر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین قانونی را مبنی بر تخصیص
۱۲ میلیارد دلار بودجه مازاد برای رفع نیازهای نظامی در سال ۲۰۲۴ امضا کرده بود. «دنیس شمایگل»، نخست‌وزیر اوکراین اعلام کرده است که دولت وی پیش‌نویس بودجه سال آتی را با کسری ۳۸.۶ میلیارد دلاری تصویب کرده است. به گفته وی، درآمدها حدود ۴۸ و هزینه‌های از محل بودجه ۸۷ میلیارد دلار برآورد شده است. 
به این نکته مهم هم باید توجه داشت که، مقامات زیادی در وزارت دفاع اوکراین، به دلیل فساد مالی دستگیر یا برکنار شده‌اند.

مهر

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها