۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۶
بازدید:۲۴
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار برقراری آتش‌بس بین جنبش حزب‌الله و رژیم صهیونیستی شد.
کد خبر : ۱۱۴۰۰۶

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «پس از حملات روز جمعه به حومه جنوبی بیروت که در آن سه کودک جان خود را از دست دادند، اتحادیه اروپا به شدت نگران تشدید درگیری بین اسرائیل و حزب‌الله لبنان است». 

به گزارش وبسایت اتحادیه اروپا، بورل تاکید کرد که آتش‌بس در سراسر خط آبی به اندازه آتش‌بس در غزه ضروری است و این امر در دستور کار مقامات بین‌المللی در مجمع عمومی سازمان ملل قرار خواهد گرفت.

هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل از روز سه‌شنبه آغاز خواهد شد و تا شنبه (هفتم مهرماه) ادامه خواهد داشت. بررسی مسائلی از قبیل جنگ در اوکراین، غزه و سودان از دیگر مسائلی است که در این نشست مطرح می‌شود.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که تنش‌ها در منطقه افزایش یافته است. رژیم اشغالگر روز جمعه دو ساختمان در حومه جنوبی بیروت را هدف قرار داد که سبب شهادت ۴۵ نفر از جمله ۳ کودک شد. حزب‌الله اواخر روز گذشته اعلام کرد که در پاسخ به کشتار غیرنظامیان در لبنان، ده‌ها راکت به پایگاه هوایی «رامات دیوید» در شرق حیفا شلیک کرده است. این پایگاه از اصلی‌ترین پایگاه‌های هوایی ارتش اشغالگر محسوب می‌شود که دو گردان هوایی مجهز به جنگنده‌های اف ۱۶ سی و اف ۱۶ دی، دو گردان هوایی پهپادی و یک بالگردی در آن مستقر است.

مترجم: زهرا نجفی

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها