آخرین اخبار
۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
آخرین خبر از انفجار معدن در طبس؛ ۲۲ نفر در تونل محبوس هستند
بازدید:۳۴۳
صد آنلاین | طبق اظهارات مقامات مسئول در صحنه حادثه معدن، هنوز ۲۲ معدن‌چی در تونل محبوس هستند.
کد خبر : ۱۱۳۹۵۸

 به گزارش صد آنلاین،اسکندر مومنی وزیر کشور، در گفتگو با تسنیم، گفت: با متراکم شدن گاز باعث انفجار در معدن زغالسنگ طبس شده است. باید زودتر به آنجا برویم و موضوع را پیگیری کنیم.

 

از سوی دیگر، بنابر روایت اعتمادآنلاین، علی اکبر رحیمی، فرماندار ویژه طبس با اشاره به آخرین وضعیت امداد رسانی معدن طبس گفت: همه نیروهای امدادرسان، بدون وقفه مشغول کار در بلوک C هستند با این وجود، هنوز نتوانسته‌ایم به محبوسان دسترسی داشته‌ باشیم.

 

فرماندار طبس اظهار داشت: تیم امدادرسانی درحال حاضر به تونل سی راه پیدا کرده‌اند اما به محبوسان آن دست پیدا نکرده‌ایم. در بلوک C تراکم گاز متان بسیار زیاد است و به نظر می رسد تا پایان امروز وضعیت آن مشخص می‌شود. طبق اظهارات مقامات مسئول هنوز ۲۲معدنچی در تونل، محبوس هستند.

 

حادثه انفجار معدن طبس ساعت ۲۱ شب گذشته به دلیل تصاعد آنی گاز متان در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو رخ داد که در زمان حادثه  ۶۹ کارگر در بلوک سی و بی این معدن زغال‌سنگ در طبس مشغول کار بودند. با توجه به غلظت گاز در تونل‌ها که موجب انفجار در عمق ۲۵۰ متری به صورت ارتفاعی و ۷۰۰ متری به صورت مورب در معدن شده، امدادرسانی توسط هشت تیم تخصصی پنج نفره در حال انجام است. اکنون ۴۰ نفر در قالب تیم‌های تخصصی در معدن طبس در حال امدادرسانی در محل حادثه هستند.

 

 
 
مهر
 
 
 
 
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها