آخرین اخبار
۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸
بازدید:۱۹۹
صد آنلاین | روزنامه هاآرتص در مطلبی درباره عملیات اخیر صهیونیست‌ها نوشت: پیامدهای عملیات منفجر کردن پیجر های اعضای حزب‌الله متوجه خود اسرائیل خواهد شد. این روزنامه در این زمینه نوشت: «شاید آماده‌سازی عملیات منفجر کردن پیجرهای اعضای حزب‌الله لبنان یک حرکت نبوغ‌آمیز بوده باشد اما این نکته را در عین حال کتمان نمی‌توان کرد که اجرای آن یک اشتباه و شکست بزرگ بوده- و اسرائیل بعدتر تبعات و پیامدهای آن را احساس خواهد کرد.»
کد خبر : ۱۱۳۸۷۷

 به گزارش صد آنلاین، روزنامه هاآرتص در مطلبی درباره عملیات اخیر صهیونیست‌ها نوشت: پیامدهای عملیات منفجر کردن پیجر های اعضای حزب‌الله متوجه خود اسرائیل خواهد شد. این روزنامه در این زمینه نوشت: «شاید آماده‌سازی عملیات منفجر کردن پیجرهای اعضای حزب‌الله لبنان یک حرکت نبوغ‌آمیز بوده باشد اما این نکته را در عین حال کتمان نمی‌توان کرد که اجرای آن یک اشتباه و شکست بزرگ بوده- و اسرائیل بعدتر تبعات و پیامدهای آن را احساس خواهد کرد.»

از روزنامه هاآرتص؛ موساد به احتمال زیاد سال‌های متمادی برای برنامه‌ریزی و اجرای چنین عملیات ماهرانه و پیشرفته‌ای وقت صرف کرده- که در عمل مانند سلاحی بود که فقط یک بار می‌شد ازش استفاده کرد. نتانیاهو اما خیلی زود و البته به خاطر دلایلی اشتباه ماشه این سلاح را کشید [و آن را غیر قابل استفاده کرد].

انفجار تقریباً هم‌زمان 3000 تا 4000 پیجر- که توسط اعضا و حتی برخی از فرماندهان حزب‌الله لبنان مورد استفاده قرار می‌گرفتند- و به دنبال آن هم انفجار ناگهانی و خودبخودی شماری از دستگاه‌های رادیویی دستی اعضای این حزب می‌توانست تبدیل به یک عملیات درخشان و خلاقانه شود. عملیاتی که می‌توانست نشان‌دهنده این موضوع باشد که تخیل برنامه‌ریزان عملیات‌های جاسوسی واقعاً محدودیت و نهایتی می‌تواند نداشته باشد. اجرای این عملیات اما اشتباه پیش رفت و حالا دیگر بعید است که کل این پروژه به عنوان عملیاتی که قرار بوده تغییر دهنده یک بازی استراتژیک مهم باشد، مطابق انتظارات برنامه‌ریزان خود به اهدافش برسد.

منبع: هاآرتص

 

 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها