آخرین اخبار
۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
بازدید:۱۳۳۱
صد آنلاین | «پیتر سیجارتو» وزیر خارجه مجارستان با بیان اینکه بوداپست باید همکاری خود به ویژه در حوزه اقتصادی را با مسکو حفظ کند، تاکید کرد: تمام اروپا به طور پنهانی با روسیه تجارت می‌کنند.
کد خبر : ۱۱۳۷۷۷


 
 به گزارش صد آنلاین، «پیتر سیجارتو» وزیر خارجه مجارستان با بیان اینکه بوداپست باید همکاری خود به ویژه در حوزه اقتصادی را با مسکو حفظ کند، تاکید کرد: تمام اروپا به طور پنهانی با روسیه تجارت می‌کنند.
جنگ اوکراین از زمانی که از 5 اسفند 1400 شروع شد اروپا و آمریکا به بهانه همین جنگ بیش از 5 هزار تحریم در حوزه‌های مختلف اقتصادی و تجاری علیه روسیه وضع کردند. خود اتحادیه اروپا بیش از 14 دور تحریم علیه روسیه وضع کرد. با این وجود اذعان رسانه‌های غربی حاکی است که سیاست تحریمی غرب علیه روسیه شکست خورده است چرا که نه تنها سایر قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی مثل هند، چین، برزیل به این تحریم‌ها توجهی نکردند بلکه گزارش‌ها نشان می‌دهد که خود کشورهای اروپایی نیز تجارت پنهان خود را با روسیه ادامه داده‌اند. در همین راستا وزیر خارجه مجارستان نیز اعلام کرد که تمامی اروپا به صورت پنهانی با روسیه تجارت می‌کند.
به گزارش تارنمای خبری اینترفاکس، «پیتر سیجارتو» با اشاره به لزوم تداوم نشست کمیسیون بین دولتی همکاری اقتصادی روسیه و مجارستان (IGC)، در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: بوداپست نیاز به توسعه همکاری با مسکو دارد چرا که این امر منافع ملی مجارستان و مردم این کشور را تامین می‌کند. وزیر خارجه مجارستان در ادامه با بیان اینکه بوداپست علاقه‌مند به توسعه همکاری بین مجارستان و روسیه در حوزه‌هایی است که تحت تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار نگرفته است، خاطرنشان کرد: به هر حال، تمام اروپا با روس‌ها تجارت می‌کنند اما تفاوت آنها با ما این است که آنها سعی می‌کنند این موضوع را پنهان کنند.
به گزارش ایرنا، «پاول ماریشف» عضو شورای تخصصی در انجمن گاز روسیه پیش‌تر با اشاره به اینکه روسیه چهارمین صادرکننده بزرگ گاز ال‌ان‌جی (LNG) در دنیا است، اظهار کرد: اتحادیه اروپا همچنان بزرگ‌ترین مشتری گاز روسیه است. ماریشف با بیان اینکه تحریم‌های اتحادیه اروپا شامل گاز ال‌ان‌جی روسیه نمی‌شود، گفت: اتحادیه اروپا با اختصاص ۴۲ درصد از سهم صادرات گاز ال‌ان‌جی روسیه به خود، بزرگ‌ترین واردکننده این محصول از روسیه است و بعد از آن چین با اختصاص ۲۶ درصد، ژاپن با ۲۰ درصد و کره جنوبی با پنج درصد از سهم صادرات گاز روسیه به خود، به ترتیب در رتبه‌های بعدی بزرگ‌ترین واردکنندگان گاز ال‌ان‌جی از روسیه قرار می‌گیرند.
در همین ارتباط «تامارا سافونووا» مدیرکل آژانس تحلیلی مستقل بخش نفت و گاز روسیه نیز با اشاره به اینکه صادرات گاز ال‌ان‌جی روسیه به اتحادیه اروپا به طور مداوم در حال رشد است، گفت: مسکو از نظر صادرات این محصول در ماه جولای(تیر) از واشنگتن پیشی گرفت چرا که برای شرکت‌های انرژی اروپایی خرید سوخت روسی که ارزان‌تر از سوخت آمریکایی است، سود بیشتری دارد و حمل‌ونقل آن نیز آسان‌تر است زیرا زیرساخت‌های لازم برای این کار در دسترس است.
حمله گسترده موشکی
خبر دیگر از جنگ اوکراین این که وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوائی این کشور شب جمعه ده‌ها پهپاد اوکراینی را در مناطق مختلف رهگیری و منهدم کردند. 
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه دیروز (شنبه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوائی این کشور در مناطق مختلف ۱۰۱ پهپاد مهاجم اوکراینی را رهگیری و سرنگون کردند. آن‌گونه که در این بیانیه آمده بیشتر این پهپادها در منطقه بریانسک، و همچنین منطقه کراسنودار و دریای آزوف منهدم شدند. وزارت دفاع روسیه روز جمعه نیز از دفع حمله اوکراین در محور کورسک خبر داد. در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این ارتباط آمده است: عملیات تهاجمی نیروهای مسلح روسیه در محور کورسک ادامه دارد و تلاش‌های اوکراین برای انجام ضدحمله خنثی شده است. بیانیه وزارت دفاع روسیه در این ارتباط اضافه می‌کند: دشمن مجموعاً در محور کورسک بیش از ۱۵.۳ هزار نیروی نظامی و ۱۲۴‌تانک‌اش را از دست داده است.
ممنوعیت استفاده از تلگرام در ارتش اوکراین
شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که نصب و استفاده از پیام‌رسان تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری و همچنین استفاده پرسنل نظامی، کارکنان بخش‌های امنیتی و دفاعی و همچنین شرکت‌های فعال در زیرساخت‌های حیاتی از این پیام‌رسان ممنوع است.
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، در بیانیه شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین آمده است: کارمندانی که استفاده از تلگرام به عنوان بخشی از وظایف آنان تعریف شده و به ویژه از این پیام‌رسان برای انتشار بیانیه‌های مطبوعاتی رسمی استفاده می‌کنند، مشمول این قانون نمی‌شوند. در همین رابطه یک مقام ارشد امنیتی اوکراین که خواست نامش فاش نشود با اشاره به احتمال هک شدن پیام‌رسان تلگرام از سوی نیروهای روسی، گفت: تلگرام یک منبع بزرگ درز اطلاعات است زیرا نظامیان اوکراینی اغلب از آن برای گفت‌وگو درباره مسائل مهم و محرمانه استفاده می‌کنند. به نوشته خبرگزاری آناتولی، مقامات امنیتی اوکراین پیش از این، بارها در مورد استفاده از پیام‌رسان تلگرام در طول جنگ با روسیه ابراز نگرانی کرده بودند.

مهر
 
خودروی ۱.۵ میلیاردی ایران در افغانستان ۵۰۰ میلیون قیمت دارد!
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها