۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹
زنی با وعده فریبنده از 13 نفر 3 میلیارد تومان کلاهبرداری کرد
بازدید:۱۴۹۹
صد آنلاین |فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری کلاهبردار خانمی که با ترفند اخذ تسهیلات قرض الحسنه اقدام به بیش از 30میلیارد ریال کلاهبرداری از شهروندان کرده بود خبرداد.
کد خبر : ۱۱۳۷۲۸

 به گزارش صد آنلاین،   علی اکبر جاویدان بیان داشت: در پی وصول شکایت تعداد 13نفر از شهروندان بندرعباسی از شخصی  ساکن بندرعباس، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

 

وی افزود: دراین راستا با تحقیق از شکات مشخص شد متهمه خودش را به عنوان یکی از افراد ذی نفوذ نزد شعب بانک ها و موسسات مالی و اعتباری در سطح استان معرفی نموده و با اقدامات و ترفندهای متقلبانه،  تعدادی فرم از بانک ها و مؤسسات به بهانه های مختلف خارج و تکثیر کرده است .

سردار جاویدان اظهار داشت: شکات که اکثرا از اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه بودند به امید دریافت تسهیلات همگی فرم های وام را تکمیل و به همراه تعدادی مدارک و عکس تحویل متهم داده اند و فرد کلاهبردار در ابتدا برای خوش حسابی و موجه نشان دادن خود به تعدادی از فریب خوردگان بعد از یک ماه وام را با سود 4درصد و یا قرض الحسنه پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: پس از جلب اعتماد بقیه شکات و با توجه به شرایط ایده آل وام مذکور؛ تعداد متقاضیان به مرور زمان زیاد شده و به تعداد 13 نفر رسید متهم پس از اینکه موفق به کلاهبرداری به میزان مبلغ حدود 30میلیارد ریال می شود، خود را از دید مالباختگان مخفی و متواری می گردد.

فرمانده انتظامی هرمزگان اذعان داشت: در این زمینه در اجرای دستور قضایی شناسایی محل اختفاء و دستگیری متهمه یاد شده به  اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری محول و با بهره گیری از اقدامات فنی و همکاری مشترک پلیس آگاهی و سازمان اطلاعات انتظامی استان محل اختفای متهم در شهرستان میناب شناسایی و در یک عملیات پلیسی نامبرده دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به  پلیس آگاهی در بندرعباس منتقل شد.

سردار جاویدان در پایان خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی‌های اولیه به بزه ارتکابی معترف و پس از اعزام به دادسرا با صدور قرار تأمین مناسب به زندان مرکزی بندرعباس معرفی شد.

 
 
خودروی ۱.۵ میلیاردی ایران در افغانستان ۵۰۰ میلیون قیمت دارد!
 
 
 
 
 
 
 
 لینک کپی شد
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها