آخرین اخبار
۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۷
بازدید:۳۶
حواشی اعزام کاروان وزنه‌برداری جوانان به رقابت‌های جهانی ۲۰۲۴ اسپانیا گویا با پایانی باز همچنان ادامه‌ دارد.
کد خبر : ۱۱۳۷۲۲

حواشی اعزام کاروان وزنه برداری جوانان به رقابت‌های جهانی ۲۰۲۴ اسپانیا، گویا با پایانی باز همچنان ادامه دار است! زیرا سوای حذف ۶ وزنه بردار کلیدی جوانان از گردونه حضور در رقابت‌های جهانی (بخاطر تست دوپینگ) حالا ماجرای لیست عجیب و غریب مسافران و همراهان توریستی این کاروان، سروصدای زیادی در بین اهالی وزنه برداری به پا کرده است. زیرا نام و اسامی نفراتی در این لیست رویت می‌شود که نه تنها از نظر تخصصی و فنی ارتباطی با وزنه برداری ندارند، بلکه کنار نامشان در لیست اعزامی، پست‌هایی ثبت شده است که اصلا ربطی به آنها ندارد!

«مریم ایلکا» نایب رئیس بانوان فدراسیون وزنه برداری، که از بستگان (علی ایلکا) سرپرست فدراسیون ورزش بومی و محلی است و در وزارت ورزش و جوانان رفیق و دوست صمیمی اسبقیان و پولادگر به شمار می‌رود، را در شرایطی که هیچ اطلاعات فنی از مربی گری وزنه برداری ندارد، مسئولان فدراسیون وزنه برداری قرار است او را در قامت (مربی بانوان) روانه اسپانیا کنند! در حالیکه عرض کردیم او هیچ اشرافی از لحاظ فنی به حوزه مربی گری وزنه برداری ندارد، اما اینگونه با پوشش مربی وی را به اسپانیا اعزام می کنند.

 «مرتضی رضایی» مدیر روابط عمومی فدراسیون و دبیر خبرآنلاین نیز در کمال تعجب با استفاده از پوشش «تدارکاتچی و پشتیبانی تیم جوانان» ساکش را بسته و می‌خواهد مفت و مجانی عازم اسپانیا شده و با ویزای شینگن خود اروپاگردی کند. در حالیکه او نیز جزو نفراتی است که هیچ قرابت و نزدیکی با وزنه برداری ندارد و فقط، چون در رسانه حامی رئیس فدراسیون است اینطور دارد مزد حمایتهایش را می گیرد. البته نه در شغل اصلی خود، بلکه با پوشش تدارکاتچی و پشتیبانی تیم جوانان!

«مهدی بیدمشک» چهره‌ای گمنام و ناشناس دربین اهالی وزنه برداری که معلوم نیست این فرد با چه ادله و بر اساس چه فاکتور‌هایی با هزینه بیت المال و پولی که از جیب خانواده وزنه برداری صرف می شود قرار است به عنوان «کارشناس ورزش» عازم سفر اسپانیا و فرنگ گردی شود؟

«هدیه خطیبی» خبرنگار و روابط عمومی کراسفیت در حالیکه او سال‌ها است درحوزه‌های مختلف رسانه‌ای و خبری به عنوان (خبرنگار) و ژورنالیست شناخته می‌شود، اما با استفاده از پوشش (آنالیزور تیم بانوان) برایش ویزای اسپانیا اخذ کردند و او را به همین ترتیب می‌خواهند روانه اروپا کنند. آن هم نه با هزینه شخصی بلکه با پولی که از بیت المال و خزانه وزنه برداری کسر می شود وی را با تیم جوانان به اسپانیا می‌برند!

«جواد گوهری» که از قهرمانان پیشین ملی پوش بوده و خیلی سال است که اصلا سمت و سوی وزنه برداری آفتابی نشده و مدت‌ها است از وزنه‌برداری دور است. اما احتمالا رئیس فدراسیون وزنه برداری بخاطر اینکه (گوهری از نظر وضعیت مالی شرایط خوبی دارد و بیزینس و کسب و کار روبراهی پیدا کرده است) با گرفتن کمک مالی از جواد گوهری او را به عنوان سرپرست عازم اسپانیا کردند! این اتفاق عجیب در حالی رخ داده که هم نام خود سجاد انوشیروانی سرلیست تیم اعزامی به اسپانیا است. هم نایب رئیسش بهداد سلیمی خانوادگی عازم اسپانیا می‌شوند!

«آلما نصرتی» همسر بهداد سلیمی که هیچ ارتباطی به وزنه برداری ندارد فقط از وزنه برداری داشتن همسر و برادری که وزنه بردار بودند را یدک می کشد هم در کمال ناباوری نامش به عنوان «ماساژور» تیم بانوان در لیست قرار دارد! ماجرا زمانی جالبتر می‌شود که وقتی به زمان اعزام و بازگشت او و فرزندش سلین که نامش در این لیست هست، نیم نگاهی می‌اندازید، می‌بینید که او و فرزندش قرار است دیرتر از بهداد سلیمی به کشور بازگردند! بهداد ۲۸ سپتامبر، بانو و فرزند انشالله ۳۰ سپتامبر؟!

«سلین سلیمی» دختر بهداد سلیمی که فقط ۸ سال سن دارد نیز قرار است در این سفر توریستی به اسپانیا به عنوان همراه پدر و مادر خود را در فرنگ گردی همراهی نماید. آن هم در لیست اعزامی تیم جوانان جمهوری اسلامی به رقابت‌های جهانی اسپانیا و احتمالا از جیب بیت المال و خزانه وزنه برداری ایران!

«سهراب آزاد» رئیس انجمن کراسفیت و رفیق گرمابه و گلستان سلیمی و انوشیروانی هم در این سفر توریستی قرار نیست رفقایش را تنها بگذارد! سهراب آزاد نیز به عنوان «آنالیزور» تیم جوانان پسر کشورمان نامش در لیست اعزامی به اسپانیا رویت می‌شود! جالب اینجا است که او هیچ ارتباطی به تیم جوانان وزنه برداری ندارد و تا جاییکه مطلع هستیم او هیچ سررشته‌ای از آنالیز وزنه برداری ندارد. اصلا ما تا به امروز چیزی به عنوان آنالیزوری در وزنه برداری نداشتیم که حالا برای سفر به فرنگ و اروپاگردی این همه آنالیزور به یکباره برای تیم جوانان رو شده است! حقیقتا اگر مثلا بجای اسپانیا قرار بود تیم روانه بنگلادش یا جایی شبیه به این شود، این همه آنالیزور و ماساژور تخیلی کنار تیم اعزام می‌شدند؟

«حسین باقرنژاد» که معلوم نیست چه کسی است و چه ارتباطی با وزنه برداری دارد نیز باز هم به اسم کارشناس و با این پوشش از جیب وزنه برداری مفت و مجانی جزو توریست‌های اعزامی به اسپانیا است!

«کوروش باقری» که گفته می‌شود مشاور فنی بانوان است به عنوان «مربی» در لیست مذکور قرار داده شده است، اما معلوم نیست دقیقا مربی کدام تیم است مردان یا زنان؟!

نکته و سوال مهم: یکی دیگر از نکات عجیب و جالب توجه در لیست اعزامی‌های تیم جوانان به کشور اسپانیا و شهر مادرید میزبان برگزاری مسابقات وزنه برداری جوانان جهان حضور (نواب نصیرشلال) سرمربی تیم بزرگسالان در لیست اعزامی جوانان است! حال سوال اهالی وزنه برداری از مسئولین فدراسیون این است که نام نصیرشلال بر چه مبنا و اساسی در لیست جوانان اعزامی به اسپانیا قرار گرفته است؟! اگر این اعزام توریستی نیست چه نامی می‌توان روی آن گذاشت؟

لازم به توضیح است: حال سوال ما از مسئولین فدراسیون، شورای برون مرزی و وزارت ورزش و جوانان این است…اولا برچه اساس و با چه مستندات تخصصی مجوز اعزام این افراد را به اروپا و کشور اسپانیا صادر کردید؟ ثانیا، یک تیم و کاروان مگر چند کارشناس، ماسور، آنالیزور، مربی و همراه می تواند کنار خود داشته باشد که شما مجوز این سیاهی لشگر را برای اعزام به اسپانیا صادر کردید؟ ثالثا مگر شما و کارشناسانی که در شورای برون مرزی حضور دارند کاملا با اسامی و سوابق خبرنگاران، کارشناسان، مربیان و …، ورزش کشور آشنا نیستید؟ پس چطور پذیرفتید مثلا فلان خبرنگار را به عنوان آنالیزور و خبرنگار دیگر را به عنوان تدارکاتچی به اسپانیا اعزام کنند؟ یا اینکه چطور می‌شود نوجوان ۸، ۹ ساله را با پدر و مادر و از جیب بیت المال در لیست رسمی فدراسیون ملی قرار داد، اما مثلا داوران و مربیانی که این همه عمرشان را وقف ورزش و وزنه برداری کردند، هیچ جایی در اعزام‌های برون مرزی نداشته باشند؟ اگر در این سفر به هر ترتیب برای یکی یا تعدادی از نفرات توریستی بی شمار اعزامی به اسپانیا اتفاقات تلخی همچون شرایط نافرجامی که برای رئیس پناهنده پیشین فدراسیون بوکس (ثوری) ایجاد شد رخ دهد چه کسی پاسخگوی حواشی که برای نظام و انقلاب در این شرایط و برهه حساس کنونی ایجادمی شود خواهد بود؟

وزنه برداری

منبع: صلح خبر

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها