آخرین اخبار
۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶
اعتراف سرویس مخفی آمریکا به سهل‌انگاری در ماجرای ترور ترامپ
بازدید:۱۳۵
صد آنلاین | سرویس مخفی ایالات متحده در تحقیقات داخلی خود به این نتیجه رسید که سهل‌انگاری نیروهای این سرویس و مشکلات ارتباطی میان نیروها موجب تیراندازی در گردهمایی دونالد ترامپ شد.
کد خبر : ۱۱۳۶۷۰

 به گزارش صد آنلاین،  تحقیقات سرویس مخفی ایالات متحده درباره ترور نافرجام «دونالد ترامپ» نامزد جهوری‌خواه انتخابات آمریکا در گردهمایی انتخاباتی ماه ژوئیه نشان داد مشکلات ارتباطی و فقدان تلاش کافی از سوی نیروهای این سرویس در وقوع این اتفاق نقش داشته است.

 «رونالد رو» رئیس موقت سرویس مخفی آمریکا در روز جمعه به خبرنگاران گفت تحقیقات نشان داده است که سهل‌انگاری برخی از نیروها موجب نقض پروتکل‌های امنیتی شده است.

او با بیان اینکه نیروهای مسؤول در این زمینه وادار به پاسخگویی خواهند شد، گفت: «این مجازات‌ها بر اساس فرایندهای انضباطی ما صورت خواهد گرفت.»

ترور نافرجام ترامپ در ۱۳ ژوئیه انتقادات فراوانی را متوجه سرویس مخفی ایالات متحده کرد و استعفای رئیس وقت آن را به دنبال داشت. منتقدان این پرسش را مطرح کرده‌اند که فرد تیرانداز چطور این امکان را پیدا کرده تا به پشت‌بام ساختمانی مشرف به محل سخنرانی ترامپ راه پیدا کند.

در این حمله، ترامپ از ناحیه گوش مجروح شد و یکی از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی انتخاباتی وی هم کشته شد. ۲ شرکت‌کننده دیگر نیز در این تیراندازی مجروح شدند و سرویس مخفی ایالات متحده مسؤولیت کوتاهی در حفاظت از این مراسم را پذیرفت.

تحقیقات داخلی سرویس مخفی ایالات متحده به نقص‌های ارتباطی بین نیروهای ایالتی و محلی پی برد. این تحقیقات نشان می‌دهد این منطقه به‌عنوان یک چالش امنیتی شناسایی شده بود، اما اقدامات کافی برای مقابله با خطرات احتمالی صورت نگرفت.

بر اساس نتایج تحقیقات داخلی سرویس مخفی، نیروهای این سرویس به فردی که کمی بعد به ترامپ تیراندازی کرد، مشکوک شده بودند، اما این مساله را به محافظان ترامپ اطلاع ندادند. اگر این مساله به اطلاع محافظان ترامپ می‌رسید، آن‌ها می‌توانستند ترامپ را از صحنه خارج کنند تا فرد مشکوک دستگیر شود.

 

مهر

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها