آخرین اخبار
۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲
بازدید:۲۰
وزیر امور خارجه آمریکا بدون اشاره به رژیم صهیونیستی به عنوان مسئول حملات روز‌های اخیر در لبنان، خواستار عدم تشدید تنش‌ها در منطقه شد.  
کد خبر : ۱۱۳۵۷۵

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات اخیر در لبنان، پس از گفت‌وگو با «استفان سژورن» همتای فرانسوی خود در پاریس گفت: «فرانسه و آمریکا خواستار خویشتنداری و کاهش تنش‌ها در خاورمیانه و به خصوص در لبنان هستند».  

به گزارش تایمز اسرائیل، وی افزود: «ما نمی‌خواهیم شاهد اقدامات تشدیدکننده‌ای باشیم که رسیدن به هدف آتش‌بس غزه را به خطر می‌اندازد».  

در همین حال، پایگاه خبری والا گزارش داد که با توجه به حوادث اخیر در منطقه و وضعیت مرزها، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا سفر برنامه‌ریزی شده خود به سرزمین‌های اشغالی را به تاخیر انداخته است.  

گفتنی است؛ دور اول حملات رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه انجام شد و طی آن، بر اثر انفجار دستگاه‌های پیجر در سراسر لبنان هزاران نفر مجروح شدند. رژیم اشغالگر عصر امروز (جمعه) نیز ضمن حمله موشکی به یک ساختمان در جنوب بیروت ۱۲ نفر از جمله ۵ کودک را به شهادت رساند.  

در پاسخ به این حملات، رزمندگان حزب‌الله لبنان از صبح امروز شمال سرزمین‌های اشغالی را با حدود ۱۵۰ موشک هدف قرار داده‌اند. گفته می‌شود این یکی از گسترده‌ترین حملات حزب‌الله به رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ غزه است.

مترجم: زهرا نجفی

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها