آخرین اخبار
۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
دستگیری اعضای باند دستبرد سریالی به باغ ویلاهای روستایی
بازدید:۵۷۸
صد آنلاین | چهار عضو یک باند سرقت که شبانه به باغ ویلاهای روستایی دستبرد می‌زدند با هوشیاری اهالی روستا و تلاش پلیس مشهد دستگیر شدند.
کد خبر : ۱۱۳۳۶۵

 به گزارش صد آنلاین، چهار عضو یک باند سرقت که شبانه به باغ ویلاهای روستایی دستبرد می‌زدند با هوشیاری اهالی روستا و تلاش پلیس مشهد دستگیر شدند.

گزارش سرقت های شبانه از باغ ویلاهای اطراف روستای ناظریه مشهد در حالی نیروهای پاسگاه انتظامی فردوسی را به تکاپو انداخت که دزدان در چند شب پیاپی به اموال مردم دستبرد زدند.

 
 

به همین دلیل گروهی از افسران دایره تجسس با هدایت مستقیم سروان مصطفی حسنی (رئیس پاسگاه انتظامی فردوسی) پس از بازدید های میدانی از محل های سرقت، ردزنی های اطلاعاتی را با تجزیه و تحلیل های کارشناسی جرم آغاز کردند.

آنان در اولین مرحله از اقدامات پلیسی به تقویت منابع و مخبران محلی پرداختند و از سوی دیگر نیز اهالی روستا را با ارائه آموزش های لازم به یاری طلبیدند. طولی نکشید که یکی از سارقان حرفه ای با هوشیاری اهالی محل شناسایی شد و هنگام دستبرد به یکی از باغ ویلاها به محاصره درآمد و به چنگ قانون افتاد. ماموران انتظامی که یقین داشتند با انتقال متهم به مقر انتظامی، دیگر همدستان آن ها متواری خواهند شد، در همان محل ارتکاب جرم، وی را مورد بازجویی های فنی قرار دادند. متهم که خود را «فرزاد» معرفی می کرد، دو همدست دیگر خود را به پلیس لو داد و گفت: آن ها قبل از حضور پلیس، بسیاری از لوازم سرقتی را به مخفیگاه بردند!

در پی اعترافات وی، بلافاصله عوامل انتظامی با هماهنگی قضایی عازم روستای ناظریه شدند و 2 سارق دیگر را در حالی دستگیر کردند که در بازرسی از مخفیگاه آنان یک تخته فرش و مقادیری لوازم آرایشی کشف شد. متهمان وقتی دریافتند که نیروهای انتظامی در جست و جوی دیگر لوازم سرقتی هستند به ناچار یکی دیگر از اعضای باند را لو دادند و مدعی شدند که بسیاری از اموال سرقتی را به مخفیگاه «محمود» در روستای بازمرگان انتقال داده‌اند.این گونه بود که گروه عملیاتی پلیس به طرف روستای مذکور حرکت کردند و حلقه‌های قانون را بر دستان وی گره زدند. در همین حال مشخص شد اموال زیاد دیگری شامل تخته فرش، دستگاه تصفیه آب، لوازم بنایی، دستگاه ماساژور و تعدادی شمشیر و قمه در مخفیگاه وی تلنبار شده است. اما در این میان لوازم سرقتی متعلق به مال‌باختگان دیگر نیز کشف شد که بررسی‌ها نشان داد آن ها در همان شب به یک باغ ویلای روستایی دیگر هم دستبرد زده اند.

در حالی که ماموران قصد داشتند اموال سرقتی را به مقر انتظامی منتقل کنند ناگهان جوان دیگری که در کنار مخفیگاه دزدان ایستاده بود، توجه آنان را به خود جلب کرد. در این شرایط و با دستور رئیس پاسگاه، وی نیز مورد بازرسی قرارگرفت که در نتیجه یک دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی هم از وی کشف شد.با انتقال متهمان به دایره تجسس پاسگاه انتظامی فردوسی، بررسی های تخصصی درباره سرقت های سریالی آنان آغاز شد و برخی از مال‌باختگان اموال خود را در حالی شناسایی کردند که اعضای این باند پس از ورود به باغ ویلاهای روستایی تا پوشش لامپ برق  و بیل و کلنگ را سرقت کرده بودند.

بنابراین گزارش،4 عضو این باند با دستور مقام قضایی روانه زندان شدند تا تحقیقات تکمیلی پلیس برای شناسایی مالخران و همدستان احتمالی آنان ادامه یابد.

مهر
 
لینک کپی شد
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها