آخرین اخبار
۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
آیا طلا به رکورد قبلی خواهد رسید؟
بازدید:۱۲۲
صد آنلاین | طلا گرچه در روز چهارشنبه به حرکت مثبت خود ادامه داد، اما همچنان پایین‌تر از سطوح نزدیک به رکورد 2589 الی 2590 دلار قرار داشت.
کد خبر : ۱۱۳۳۵۰

 به گزارش صد آنلاین، طلا گرچه در روز چهارشنبه به حرکت مثبت خود ادامه داد و در حدود 2575 دلار معامله شد، اما همچنان پایین‌تر از سطوح نزدیک به رکورد 2589 الی 2590 دلار قرار داشت.

گفتنی است رشد اخیر طلا را می‌توان به گمانه‌زنی‌های بازار در مورد کاهش نرخ بهره مورد انتظار فدرال رزرو نسبت داد که دلار آمریکا را تحت فشار قرار داده است.

فعالان بازار در حال حاضر، با احتمال 65 درصدی کاهش 50 واحدی نرخ بهره را در نشست آتی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) را می‌بینند که البته این پیش‌بینی‌ها تضعیف دلار و افزایش تقاضا برای دارایی‌های بدون بازده مانند طلا را در پی دارد.

داده‌های اقتصادی بر جذابیت طلا می‌افزاید

اقتصاد ایالات متحده سیگنال‌های متفاوتی را به تصویر می‌کشد، از جمله فروش خرده‌فروشی در ماه اوت 0.1 درصد افزایش یافت که بسیار بهتر از کاهش 0.2 درصدی مورد انتظار بود. در حالی که این امر در ابتدا باعث افزایش کوتاه‌مدت دلار شد، با تداوم انتظارات ناامیدانه پیرامون فدرال رزرو، این حرکت محو شد.

در بازار اوراق قرضه، بازدهی 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده از پایین‌ترین سطح 16 ماهه خود بازگشت که بهبود دلار را محدود کرد، اما قیمت طلا را ثابت نگه داشت.

با نگاه به آینده، معامله‌گران برای حصول به سرنخ‌های بیشتر واضح‌تر، مشتاقانه منتظر «طرح نقطه‌ای» و پیش‌بینی‌های اقتصادی فدرال رزرو هستند. چرا که این اطلاعات می‌تواند بینش جدیدی در مورد موضع فدرال رزرو پیرامون افزایش یا کاهش نرخ بهره در آینده ارائه دهد که احتمالاً برای حرکت قیمت طلا و دلار آمریکا بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

تنش‌های ژئوپلیتیکی، تقاضای پناهگاه امن را افزایش می‌دهد

علاوه بر عوامل اقتصادی، تنش‌های ژئوپلیتیکی همچنان تقاضا برای طلا را به عنوان یک دارایی امن تقویت می‌کند. از آنجا که سرمایه گذاران به دنبال محافظت در برابر بی‌ثباتی احتمالی بازار هستند، رویدادهای اخیر در خاورمیانه و افزایش عدم اطمینان جهانی به جذابیت این فلز کمک کرده است.

عللاوه بر آن، با توجه به اینکه بازارها در انتظار نتیجه‌ی نشست آتی FOMC هستند، انتظارات کاهش نرخ بهره و تنش‌های جهانی احتمالاً در کوتاه‌مدت معاملات طلا را نزدیک به سطوح بالا نگه می‌دارد.

قیمت طلا با توجه به انتظارات فدرال رزرو برای کاهش نرخ در حدود 2575 دلار در نوسان است. مقاومت کلیدی در 2585 دلار باقی می‌ماند. شکست بالاتر از این سطح، می‌تواند مومنتوم صعودی را بار دیگر شعله‌ور کند.

طلا (XAU/USD) با 0.03 درصد افزایش در سطح قیمت 2567.82 دلار معامله می‌شود که درست زیر سطوح اصلی مقاومت و مناطق اصلاحی در نوسان است. قیمت در حال حاضر یک اصلاح فیبوناچی 23.6% را در 2571.38 دلار و 38.2% اصلاحی را در 2563.25 دلار تکمیل کرده است. این سطوح هم‌اکنون به عنوان حمایت حیاتی عمل می‌کنند.

شکستن به زیر سطح 38.2 درصد می‌تواند قیمت‌ها را به سمت مناطق پشتیبانی بعدی در سطوح اصلاحی فیبوناچی 50 درصد و 61.8 درصد که به ترتیب در حدود 2550 دلار و 2542 دلار قرار دارند، سوق دهد.

با این حال، اگر طلا بالاتر از سطح 2560 دلار بماند، خریداران ممکن است عقب نشینی کنند و قیمت‌ها را به سمت نقطه محوری در 2589.53 دلار هدایت کنند. میانگین متحرک نمایی 50 روزه با قیمت 2548.31 دلار پشتیبانی بیشتری را ارائه می‌دهد، در حالی که متحرک نمایی 200 روزه با قیمت 2496.35 دلار فاصله دارد، اما در چشم‌انداز بلندمدت مهم است.

طلا در زیر 2585 دلار نزولی باقی می‌ماند، اما شکستن بالاتر از این سطح می‌تواند حرکت صعودی را تجدید کند.

 

مهر

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها