آخرین اخبار
۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۰
تصاویر / عجیب‌ترین گورستان‌های جهان
بازدید:۳۰۷
صد آنلاین | در نگاه اول گورستان‌ها یادآورپایان سفر این جهانی جسم هستند و عزیزان و انسان‌هایی که دیگر بین ما در کره خاکی نیستند. اما اگر در این گورستان‌ها، به‌جای انسان، اشیای از رده‌ خارج وجود داشته باشند، ماجرا حتی چشم‌نواز و هیجان‌انگیز هم می‌شود.
کد خبر : ۱۱۳۳۴۵

 به گزارش صد آنلاین، مثل کشتی‌ها، هواپیماها و ماشین‌های مستعملی که قطار قطار، در کنار هم ایستاده‌اند و حالا بعد از سال‌ها کار، روزهای استراحت خود را سپری می‌کنند. البته معمولا گورستان اشیا، با محیط‌زیست میانه خوبی ندارد و زمان زیادی طول خواهد کشید تا ساکنان آن دوباره به طبیعت بازگردند؛ به‌خصوص اگر آن اشیا، از نوع ابزارهای غول‌پیکر مورد استفاده انسان‌ها باشند.

 

در اینجا به گورستان برخی از اشیا در گوشه و کنار جهان نظری می‌اندازیم تا از تماشای آنها شگفت‌زده ‌شویم. ‌

۱.‌ بیش از ۱۰۰۰ لوکوموتیو بخار زنگ ‌زده، در گوشه‌ای از شهر سالونیک در یونان آرمیده‌اند. برخی از این قطارها بیش از ۳۰ سال است که در این مکان آرام، گیر افتاده‌اند و به تدریج، از بین می‌روند.

عجیب‌ترین گورستان‌های جهان

 

۲. کیوسک‌های تلفن‌ همگانی، تا همین چند دهه پیش، یکی از پر کاربردترین فضاهای شهری بودند، اما با ورود تلفن‌های همراه به زندگی انسان‌ها، حالا در این کوشه از انگلستان در شهر مرستام مشغول استراحت‌اند.

عجیب‌ترین گورستان‌های جهان

 

۳. چراغ‌های راهنمایی هم بنا بر توسعه فناوری، تغییر کرده‌اند و گونه‌های قبلی، در گورستان چراغ‌های راهنمایی در ناگویای ژاپن خاموش شده‌اند.

عجیب‌ترین گورستان‌های جهان

 

۴. قرار بود دوچرخه‌ها به داد محیط‌زیست برسند و غمی از غم‌های انسان‌ها را بر طرف کنند، اما در چین، با رشد فناوری، مردم دوست دارند دوچرخه‌هایشان را، هر از گاهی نو به نو کنند و حالا کوهی از دوچرخه‌های بی‌کار، روز به روز فضاهای بیش‌تری را از محیط‌زیست اشغال می‌کنند.

عجیب‌ترین گورستان‌های جهان

 

۵. دو هزار و ششصد هکتار از بیابان‌های آریزونای آمریکا، بزرگ‌ترین گورستان هواپیماهای جنگی جهان را تشکیل داده است.

عجیب‌ترین گورستان‌های جهان

 

۶. شرکت آلمانی فولکس، محصولات از رده خارج‌شده خود را در این‌جا، جایی در ویکتوریای استرالیا نگه‌داری می‌کند.

عجیب‌ترین گورستان‌های جهان

 

۷. قبرستان لاستیک‌ها، جایی در کشور کویت که گاهی آتش هم به جانشان می‌افتد و هوای شهر را آلوده می‌کنند.

عجیب‌ترین گورستان‌های جهان

 

مهر

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها