آخرین اخبار
۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
آشفتگی در بازار تل آویو پس از انفجارها در لبنان
بازدید:۳۲۴
صد آنلاین | کمتر از ۲۴ ساعت پس از عملیات تروریستی انفجار هزاران دستگاه پیام رسان در لبنان، بازار ارز در تل آویو نیز با آشفتگی کم سابقه‌ای روبرو شد.
کد خبر : ۱۱۳۳۴۱

 به گزارش صد آنلاین، کمتر از ۲۴ ساعت پس از عملیات تروریستی انفجار هزاران دستگاه پیام رسان در لبنان، بازار ارز در تل آویو نیز با آشفتگی کم سابقه‌ای روبرو شد. براساس گزارش‌ها ارزش پول واحد رژیم صهیونیستی موسوم به شیکل در برابر دلار آمریکا به پایین ترین سطح خود رسیده است. براساس گزارش‌ها ارزش شیکل اسرائیل به زیر ۳.۷۲ در برابر هر دلار آمریکا رسیده است که براساس داده‌های بانک مرکزی اسرائیل مشخص شده این میزان پایین‌ترین نرخ مبادله شیکل از دو ماه گذشته تا کنون است.

بسیاری انفجار پیام‌رسان‌‎ها در لبنان را یک حادثه امنیتی بی سابقه توصیف کرده‎‌اند و اکنون بسیاری چشم انتظار پاسخ متقابل نیروهای حزب الله لبنان به این حادثه هستند. حادثه‌ای که اگرچه تل آویو بصورت رسمی مسئولیت آن را برعهده نگرفته، اما تقریبا کمتر کسی نسبت به مسئولیت صهیونیست‌ها در این حادثه تردید دارد. برهمین اساس نیز بسیاری اکنون پیش بینی کرده‌اند که حزب الله لبنان به صورت حتمی به این اقدام اسرائیل پاسخ خواهد داد و ترس از پاسخ حزب الله باعث شده تا بازارهای تل آویو تحت تاثیر قرار گیرد.

پیشتر در جریان عملیات ۷ اکتبر و پس از آن جنگ در غزه نیز پول واحد اسرائیل با افت و خیزها و کاهش‌های شدیدی همراه بوده است. ترس از یک جنگ همه جانبه علیه رژیم صهیونیستی یکی از اصلی‌ترین دلایل بی ثباتی و چالش‌های روزانه در بازار ارز و اقتصاد اسرائیل طی کمتر از یک سال گذشته به شمار می‌رود. براساس آمارهایی که رسانه‌های عبری زبان از جمله هاآرتص، تایمز اسرائیل و جروزالم‌پست منتشر کرده‌اند، رژیم صهیونیستی با کسری بودجه شدیدی مواجه است. در کنار این کسری بودجه سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در اسرائیل تا سطح سال ۲۰۱۷ سقوط کرده و سرزمین‌های اشغالی شاهد سقوط عجیب فعالیت بخش خدمات هستند. بخشی که در ۱۶ سال گذشته بزرگ‌ترین مولد رشد اقتصاد در این منطقه بوده و اکنون نیز مهمترین عامل سقوط شاخص‍‌های اقتصادی بدلیل جنگ به شمار می رود.

 

مهر

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها