آخرین اخبار
۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۵
صحنه‌سازی دروغین برای سرقت محموله کامیون
بازدید:۱۰۰۹
صد آنلاین | من راننده کامیون هستم و بیش از ۲۰ سال است با کامیون بار جابه‌جا می‌کنم
کد خبر : ۱۱۲۵۴۴

 به گزارش صد آنلاین،  راننده کامیونی که با صحنه‌سازی محموله ۲ تن کنسروماهی را سرقت کرده‌بود، به دام افتاد. 
اواخر فروردین ماه امسال مرد میانسالی وحشت‌زده به اداره پلیس تهران رفت و از چهار سارق نقابدار به اتهام سرقت محموله کامیونش شکایت کرد. 
وی در توضیح ماجرا گفت: «من راننده کامیون هستم و بیش از ۲۰ سال است با کامیون بار جابه‌جا می‌کنم. یک روز قبل از کارخانه‌ای کنسرو‌ماهی در یکی از شهر‌های جنوبی ۲ تن کنسرو ماهی به مقصد یکی از شهر‌های شرقی ایران بار زدم. نیمه‌شب بود به تهران رسیدم و وارد بزرگراه آزادگان شدم. بزرگراه خلوت بود و دقایقی بعد چهار مرد با دو موتورسیکلت راه مرا سد کردند و سمت خودرویم سنگ پرتاب کردند. خیلی تلاش کردم از دام آن‌ها فرار کنم، اما آن‌ها مدام سنگ و چوب به کامیونم می‌زدند و مجبور به توقف شدم. سپس چهار مرد نقابدار با چاقو به طرف من حمله کردند و دست و پایم را با طناب و چشمانم را با پارچه‌ای بستند و مرا داخل کابین خودرویم زندانی کردند. دو ساعتی طول کشید و من به سختی دست و پایم را باز کردم و متوجه شدم سارقان تمامی ۲ تن کنسرو‌ماهی را سرقت کرده‌اند. پس از این خودم را به اداره پلیس رساندم تا از سارقان شکایت کنم. آن‌ها علاوه بر سرقت کنسرو‌های ماهی، تلفن همراه و پول هایم را هم به زور از من گرفتند.»


 تلفن همراه 
با شکایت راننده کامیون قاضی حمیدرضا کیاستی‌نیا، بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران دستور تحقیقات برای شناسایی سارقان نقابدار را صادر کرد. 
مأموران در بررسی‌های فنی دریافتند سرقت به ادعای شاکی در مکانی صورت گرفته‌است که هیچ دوربین مداربسته‌ای در آنجا نصب نیست. همچنین مشخص شد سارقان هیچ ردپایی در این سرقت از خود به جای نگذاشته‌اند و شاکی هم قادر به چهره‌نگاری آن‌ها نیست. 
در حالی که مأموران همچنان در تلاش بودند ردی از سارقان پیدا کنند، متوجه شدند تلفن همراه شاکی به تازگی روشن شده‌است. بررسی‌ها نشان داد تلفن همراه در اختیار خود شاکی است که پس از ارسال چند پیامک به یکی از اعضای خانواده‌اش دوباره خاموش شده‌است. 
با به دست آمدن این اطلاعات این فرضیه برای مأموران قوت گرفت که به احتمال زیاد شاکی خودش محموله کامیونش را سرقت کرده و با صحنه‌سازی دروغین از سارقان خیالی شکایت کرده تا مأموران پلیس را فریب دهد. 


 کینه از بیمه 
بنابراین مأموران به دستور بازپرس جنایی راننده کامیون را به عنوان مظنون بازداشت و به اداره پلیس منتقل کردند. وی در بازجویی‌های ابتدایی منکر جرم خود شد، اما وقتی با دلایل و مدارک روبه‌رو شد، به سرقت محموله کامیونش اعتراف کرد. 
متهم در ادعایی گفت: «مدتی قبل با کامیونم محموله‌ای بار زدم و عازم یکی از شهر‌های غربی کشور شدم. در میانه راه با خودروی دیگری تصادف کردم و پس از کشیدن کروکی برای گرفتن خسارت به بیمه رفتم. خودرویم خیلی خسارت دیده‌بود، اما بیمه مبلغ کمی به من پرداخت کرد و گفت این سقف پرداختی است. من خیلی متضرر شدم و مجبور شدم برای تعمیر خودرویم مبلغ زیادی هزینه کنم به طوری که از بستگان قرض گرفتم. پس از این هر چقدر تلاش کردم نتوانستم هزینه واقعی خسارتم را از بیمه بگیرم و به همین دلیل از بیمه کینه به دل گرفتم و دنبال فرصتی بودم تا خسارتم را جبران کنم.»


 صحنه‌سازی 
متهم ادامه داد: «وقتی محموله کنسرو‌ماهی را بار کامیونم کردم، متوجه شدم محموله ارزش بالایی دارد و از طرفی هم می‌دانستم بار کنسرو‌ماهی‌ها بیمه شده‌است و اگر حادثه‌ای هم برای بار رخ دهد، بیمه هزینه آن را به صاحب بار پرداخت می‌کند. به هر حال پس از چند ساعت کلنجار رفتن با خودم نقشه سرقت دروغین را طراحی کردم و به اداره پلیس رفتم و از چهار سارق خیالی شکایت کردم. من محل سرقت را مکانی به پلیس اعلام کردم که دوربین نداشت. قبل از اعلام سرقت هم بار کامیون را در انباری دپو کردم و چند روز بعد از اعلام شکایت، تمامی کنسرو‌ها را به فروشنده‌های جمعه و شنبه بازار‌ها در تهران و شهر‌های مختلف فروختم. من می‌خواستم با این نقشه خسارتی که به من وارد شده بود، جبران کنم و نقشه‌ام حساب شده‌بود، اما پس از چند ماه اشتباهی تلفن همراه را روشن کردم و با آن پیامی به یکی از اعضای خانواده‌ام دادم و دستم رو شد.»
متهم پس از اعتراف برای تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران پلیس قرار گرفت.

ایرنا
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها