آخرین اخبار
۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۶
بازدید:۱۲۱۵
صد آنلاین | تحقیقات قضایی با هماهنگی بین‌المللی برای انتقال جسد مرد ایرانی که قصد داشت به غیر قانونی به یونان برود، آغاز شد.
کد خبر : ۱۱۲۵۲۲

تحقیقات قضایی با هماهنگی بین‌المللی برای انتقال جسد مرد ایرانی که قصد داشت به غیر قانونی به یونان برود، آغاز شد.

 چند روز قبل خانواده‌ای به دادسرای جنایی تهران مراجعه کردند و از پیدا شدن داماد گمشده خانواده در آب‌های بین‌المللی نزدیک یونان خبر دادند. پرونده این خانواده پس از تشکیل در دادسرای جنایی به شعبه هشتم  ارسال شد تا بازپرس سالار صنعتگر دستورات لازم در خصوص شکایت آنها را صادر کند.


پسر خانواده در تشریح ماجرایی که منجر به مرگ دامادشان شد، گفت: دو سال پیش من و شوهر خواهرم قصد داشتیم برای کار به یونان برویم. برای همین به طور غیرقانونی به ترکیه رفتیم و از ترکیه با قایق می‌خواستیم به یونان برویم که قایق ما دچار طوفان و گرداب شد. در آن حادثه همه جانشان را از دست دادند به غیر از من. در آن سفر غیر قانونی ۳۰تا ۴۰ نفر ایرانی، افغان، پاکستانی و عرب سوار قایق بودیم که وسط راه گرفتار طوفان شدیم و قایق غرق شد. من  به یک تخته پاره چنگ زده بودم و زنده ماندم.  در یک جزیره در کشور یونان به ساحل رفتم و آنجا مرا تحویل پلیس دادند. بعد هم اجساد همسفرانم یک به یک از آب گرفته شد اما جسد دامادمان هرگز پیدا نشد. پس از مدتی مشخصات دامادمان را به پلیس یونان دادم و قرار شد اگر جسد او را پیدا کردند به من خبر دهند.

 

این مرد جوان در مورد دلیل مراجعه خود به دادسرای جنایی گفت: چند روز قبل از پلیس یونان با ما تماس گرفتند و اطلاع دادند جسدی پیدا شده است که با مشخصات داماد ما مطابقت دارد به همین دلیل ما برای انتقال جسد دامادمان است از پلیس و دستگاه قضایی کمک می‌خواهیم.

 

به این ترتیب بازپرس سالار صنعتگر دستور داد از خانواده مردی که دو سال پیش در آب‌های یونان غرق شده آزمایش دی‌ان‌ای گرفته  و برای دستگاه قضایی یونان ارسال شود تا در صورت مطابقت مشخصات ‌دی‌ان‌ای جسد به ایران ارسال و برای مراسم کفن و دفن و خاکسپاری به خانواده تحویل شود.

 
لینک کپی شد
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها