آخرین اخبار
۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰
کشف اشیای تاریخی هزاره قبل از میلاد در کردستان/ عکس
بازدید:۳۱۳۳
صد آنلاین | مدیرکل میراث فرهنگی استان کردستان از کشف اشیای تاریخی مربوط به دوره هزاره اول قبل از میلاد و دوره اسلامی از منزل شخصی در شهرستان دهگلان خبر داد.
کد خبر : ۱۱۲۴۶۶

 به گزارش صد آنلاین، منصور مهرزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از کشف اشیای تاریخی مربوط به دوره هزاره اول قبل از میلاد و دوره اسلامی از منزل شخصی در شهرستان دهگلان خبر داد.

وی افزود: پس از دریافت گزارش مردمی مبنی بر وجود اشیای تاریخی در شهرستان دهگلان که در منزل شخصی نگهداری می‌شد با همراهی پلیس آگاهی دهگلان و کسب مجوز لازم از دادستان شهرستان و با حضور در محل و بازرسی مورد نیاز، تعداد ۲ شیء تاریخی در این منزل کشف و ضبط شد.

کشف اشیای تاریخی هزاره قبل از میلاد در کردستان/ عکس

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: این اقلام شامل کاسه سه پایه فلزی و لیوان سفالی بود که با نظریه کارشناسی اولیه مشخص شد این اشیا مربوط به دوره هزاره اول قبل از میلاد و دوره اسلامی است.

مهرزاد با بیان اینکه پرونده قضایی شخص دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است، تصریح کرد: از مردم به ویژه دوست‌داران میراث‌فرهنگی استان انتظار داریم با احساس مسئولیت همگانی در راستای مقابله با متخلفان و سوداگران میراث‌فرهنگی ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری کنند.

 

مهر

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها