۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۴
کاخ سفید: بایدن و استارمر نسبت به ارسال تسلیحات ایران به روسیه ابراز نگرانی کردند
بازدید:۲۵۶
صد آنلاین | کاخ سفید از تاکید رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر بریتانیا بر پشتیبانی خود از اوکراین و ابراز نگرانی آنها نسبت به ادعای ارسال تسلیحات ایران به روسیه خبر می دهد.
کد خبر : ۱۱۲۰۲۷

 

 

 به گزارش صد آنلاین،  کاخ سفید از تاکید رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر بریتانیا بر پشتیبانی خود از اوکراین و ابراز نگرانی آنها نسبت به ادعای ارسال تسلیحات ایران به روسیه خبر می دهد.

شبکه خبری «الشرق» عربستان سعودی بامداد امروز (شنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که کاخ سفید با صدور بیانیه ای پس از دیدار و گفت و گوی «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا و «کی‌یر استارمر»، نخست وزیر بریتانیا، اعلام کرد که دو طرف پشتیبانی استوار خود از اوکراین برای «ادامه دفاع از خود در برابر تجاوز روسیه» را مورد تاکید قرار دادند.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، رهبران آمریکا و بریتانیا در دیدار خود در کاخ سفید همچنین نگرانی عمیق خود نسبت به آن چه «اقدام ایران و کره شمالی در ارائه تسلیحات کشنده به روسیه و پشتیبانی چین از پایگاه دفاع صنعتی روسیه» خوانده شده را ابراز کردند.

کاخ سفید در ادامه بیانیه خود آورده که بایدن و استارمر ضمن تکرار تعهد محکم خود در قبال امنیت رژیم صهیونیستی، بر «نیاز فوری به دستیابی به یک توافق آتش بس که بازداشت شدگان را آزاد کند و کمک رسانی به نوار غزه را افزایش دهد» نیز تاکید کردند.

رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر بریتانیا همچنین لزوم اقدام رژیم صهیونیستی در انجام تلاش بیشتر برای محافظت از غیر نظامیان و رسیدگی به وضعیت انسانی رو به وخامت در نوار غزه را مورد تاکید قرار دادند.

بایدن و استارمر حملات نیروهای وابسته به جنبش حوثی «انصارالله» یمن به «کشتی های تجاری» در دریای سرخ را نیز محکوم کردند.

این در حالی است که «ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی شامگاه جمعه ضمن محکومیت شدید بیانیه نماینده عالی اتحادیه اروپا در رابطه با ایران به بهانه ادعای دخالت در مناقشه اوکراین، اظهار داشت: مجددا به صورت شفاف موضع جمهوری اسلامی ایران را یادآوری می کنم. هر گونه ادعایی مبنی بر فروش موشک های بالستیک به روسیه از سوی ایران از اساس کذب است.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه نیز ضمن هشدار نسبت به اصرار برخی طرف های غربی برای ادامه موضع گیری، اظهار نظر و صدور بیانیه های مخرب در این رابطه، همچنین عنوان کرد: توصیه می کنیم که اتحادیه اروپا از اتهام زنی مبتنی بر اطلاعات غلط پرهیز کند.

کنعانی در رابطه با رویکرد مخرب کشورهای غربی به استفاده از سلاح منسوخ تحریم نیز تصریح کرد: متاسفانه برخی طرف های غربی اعتیاد به وضع تحریم دارند؛ مسیری که نه تنها کمکی به حل مشکلات نمی کند، که خود بخشی از مشکل بوده و با پاسخ ایران روبرو خواهد شد.

 

ایسنا

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها