آخرین اخبار
۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹
بازدید:۱۳۸
مدیرمبارزه با آفات عمومی حفظ نباتات گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و بارش‌های بالاتر از نرمال، احتمال حمله ۸۰ درصدی ملخ به کشور وجود دارد.
کد خبر : ۱۱۱۹۳۹

سعید معین در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه مبارزه  علیه ملخ های بومی به اتمام رسیده است، گفت: براساس آخرین آمار در سطح ۱۱۸ هزارهکتار مبارزه علیه ملخ های بومی صورت گرفته است و خوشبختانه به سبب شرایط مساعد مبارزه، خسارتی از این حیث نداشتیم.

به گفته او، با توجه به بارش های مناسب و سیل در عربستان و اطراف دریای سرخ و همچنین بارش های بالاتر از نرمال در مناطق غربی و جنوبی عربستان طی ۳ تا ۴ ماه اخیر شرایط برای ورود ملخ صحرایی به کشور فراهم است.

معین ادامه داد: بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی جهانی در سه ماهه پاییز بارش های بالاتر از نرمال در قسمت های بوشهر، کل استان هرمزگان و بخش هایی از ساحلی و میانی مناطق سیستان و بلوچستان پیش بینی شده است که در صورت وقوع ۲ تا ۳ سیکلون متوسط احتمال حمله صحرایی به بالای ۸۰ درصد افزایش می یابد.

مدیرمبارزه با آفت عمومی و همگانی حفظ نباتات گفت:  هر نسل ملخ ۳ تا ۵ ماهه طول می کشد به طوریکه با بارندگی بالاتر از نرمال، افزایش جمعیت شروع شد که در صورت وقوع سیکلون بالای متوسط، اعلام وضعیت غیرنرمال می کنیم.

خبرنگار: آزاده محبی

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها