آخرین اخبار
۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵
آتش سوزی مراتع خلخال مهار شد/ عوامل انسانی که مسببن این گونه حوادث اند، به مراجع قضایی معرفی خواهند شد
بازدید:۷۴
صد آنلاین | رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال گفت: آتش سوزی در مراتع روستای لرد از توابع بخش شاهرود خلخال مهار و از سرایت آتش به اطراف جلوگیری شد.
کد خبر : ۱۱۱۸۱۰

 به گزارش صد آنلاین، احمد عزیزی اظهار کرد: عصر روز گذشته مراتع منطقه حاجی آرخی روستای لرد از توابع بخش شاهرود این شهرستان دچار آتش سوزی شده بود که با کمک و همکاری نیروهای یگان حفاظت این اداره اداره حفاظت محیط زیست به طور کامل مهار شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلخال گفت: آتش سوزی در ۱۰ الی ۱۲ هکتار از مراتع منطقه حاجی آرخی روستای لرد خلخال که از ظهر امروز آغاز شده بود با حضور به موقع نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست مهار شد.

وی اضافه کرد: با توجه به سنگلاخی بودن محل آتش سوزی و پوشش گیاهی مرتعی و نبود، درختچه ها و درختان جنگلی در مسیر این آتش سوزی، آسیب چندانی به منابع طبیعی وارد نکرده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلخال بیان کرد: همزمان با آتش سوزی در این منطقه در سه منطقه دیگر این شهرستان نیز شاهد وقوع آتش سوزی در سطح مراتع و چراگاه‌ها بودیم و به همین دلیل تمام نیروهای منابع طبیعی از عصر روز گذشته تا بامداد امروز به مناطق آتش سوزی گسیل شدند و پنج تیم از محیط زیست و یگان حفاظت منابع طبیعی در چهار نقطه از خلخال آتش سوزی را مهار کردند.

عزیزی گفت: عوامل و نیروهای منابع طبیعی طبق وظیفه ذاتی خود به محض اطلاع رسانی انجام شده با همکاری عوامل محیط زیست شهرستان خلخال به منطقه اعزام شده و هم چنان نیز در محل آتش سوزی مستقر هستند.

به گفته سید حسین معصوم زاده، رئیس اداره محیط زیست شهرستان خلخال علت آتش‌سوزی در منطقه حاج ارخی روستای لرد عامل انسانی بوده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال اضافه کرد: علاوه بر دست داشتن عامل انسانی در اغلب حوادث آتش‌سوزی به وقوع پیوسته در مراتع و زیستگاه‌های وحوش این شهرستان، متاسفانه برخی از عشایر منطقه در زمان ترک مراتع و چراگاه‌ها و برگشت به قشلاق اقدام به آتش زدن اوباها و مراتع در اختیار خود می‌کنند.

وی با بیان اینکه این اقدام صدمات جبران ناپذیری به مراتع و زیستگاه‌های حیات بخش منطقه می‌زند، ادامه داد: به خاطر پیشگیری از ادامه این روند بسیار مخرب اخیراً شکایتی در دادگستری خلخال از سوی این اداره طرح شده است.

وی در پایان تصریح کرد: مسببن این گونه حوادث به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

 

ایسنا

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها