آخرین اخبار
۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۳
بازدید:۱۳۸
اسکندر مومنی وزیر کشور در برنامه صف اول مهم‌ترین اولویت‌های وزارت کشور را تشریح کرد.
کد خبر : ۱۱۱۱۸۱

اسکندر مومنی وزیر کشور در برنامه صف اول که به موضوع مهم‌ترین اولویت‌های وزارت کشور اختصاص داشت با اشاره به اینکه چگونه رئیس جمهور ایشان را به عنوان وزیر کشور انتخاب کرده است اظهار کرد: سابقه آشنایی من با رئیس جمهور به سال‌ها قبل برمی‌گردد و یک شب با من تماس گرفتند و من فکر کردم رئیس جمهور در حوزه مواد مخدر با من کاری دارد، اما به من پیشنهاد وزارت دادند دو من ایشان را از زمان دانشگاه می‌شناسم.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب و شخص رئیس جمهور بار‌ها اولویت خود را مسائل اقتصادی بیان کردند و در برنامه هفتم  نیز به این امر تاکید شده است، اگرچه وزارت کشور ممکن است مانند وزارتخانه‌های اقتصادی در امور اقتصادی نقش نداشته باشد، اما سیاست‌های کلان دولت را استانداران و فرمانداران باید اجرایی و پیگیری کنند و ما یک معاونت اقتصادی داریم که در این امر نقش دارد.

مومنی متذکر شد: پیشبرد همه سیاست‌های دولت از طریق استانداران اجرایی می‌شود طبیعتاً وزارت کشور به دلیل اینکه نقش راهبری دارد اولویت ما تعیین استانداران نیست که ویژگی‌ها و شاخصه‌های خوبی داشته باشند و بتوانند با ایجاد هم افزایی از همه ظرفیت‌های استان‌ها استفاده کنند تا اهداف کلی دولت محقق شود.

وزیر کشور همچنین تاکید کرد: رئیس جمهور بار‌ها تاکید کردند که به شعار وفاق ملی قائل هستند و در عمل نیز این را با تشکیل کابینه نشان دادند که یک سلیقه و تفکر نمی‌تواند کشور را اداره کند، لذا این رویکرد باید تا سطح استانداران و فرمانداران ادامه پیدا کند و افراد شایسته‌ای انتخاب شوند فرقی ندارد که چه تفکری داشته باشند و کارآمدی آنها حائز اهمیت است. بر اساس این شاخصه‌ها از تشکل‌ها و نمایندگان به ما ارائه می‌شود و در نهایت انتخاب می‌کنیم. 

وی ادامه داد: قطعاً داشتن سابقه وزارت کشور و بازنشسته نبودن اولویت دارد و ما ترجیح می‌دهیم که این افراد در آن استان‌هایی که مدنظر است قبلاً استاندار نبوده باشند و چهره‌های جدیدی باشند البته در مراحل پایانی کار هستیم و با انتخاب معاون سیاسی وزارت کشور کار تسریع خواهد شد، اما آنچه که برای ما اهمیت دارد مردمداری استانداران است.


ادامه دارد

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها