آخرین اخبار
۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
بازدید:۵۲۱
مدیرعامل یک شرکت هواپیمایی گفت: یک فروند هواپیمای زمین گیر ایرباس پس از گذشت ۱۱ سال با همت متخصصان و مهندسان ایرانی به خط هوایی کشور بازگشت.
کد خبر : ۱۰۹۸

رامین حمزه  در جمع خبرنگاران گفت: اکنون ۸ فروند هواپیمای عملیاتی داریم که تا پایان سال به ۱۳ فروند هواپیما می رسد.

به گفته او، امروز یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰ پس از ۱۱ سال زمین گیر بودن وارد ناوگان هوایی کشور شد که در این هواپیما ۲هزار ۳۰۰ دستورالعمل  جدید تعمیراتی  در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی  ادامه داد: این یک فروند هواپیمای ایرباس که برای شرکت هواپیمایی قشم ایر بود، در ابتدا به عنوان انبار قطعات هواپیما بود و در لیست ناوگان هوایی فعال قرار نداشت، اما با همت متخصصان و مهندسان داخلی بعد از گذشت ۱۱ سال وارد خط هوایی شرکت هواپیمایی قشم قرار گرفت. 

او گفت: از ماه گذشته تمامی تست های داخلی و نهایی آن انجام شده  و امروز تست نهایی آن در مسیر داخلی قرار انجام شد و مقارن با دهه فجر این هواپیما در مسیر خارجی مورد استفاده قرار گرفت. 

حمزه می گوید: با استفاده از توان داخلی و مهندسان اورهال این هواپیما باعث صرفه جویی ۷۰ درصدی هزینه های ارزی شده است.

او گفت: بخش عمده ای از قطعات این هواپیما بومی سازی شده و بخش عمده ای از آنها خریداری شده است، اما در حال حاضر با قاطعیت می توان گفت که در ایران امکان تعمیر موتور هواپیما هم  وجود دارد.

به گفته او، با نوسازی این هواپیما ۱۵۰ فروند صندلی اکونومی و بیزنس وارد  ناوگان هوایی شده است.

 مدیرعامل شرکت هواپیمایی گفت: در این هواپیما تمامی استاندارد های یورو قرار گرفته و  این هواپیما مجهز به سامانه های ناوبری است و زمانی که این سامانه ها در هواپیما قرار داشته باشد، هیچ محدودیتی برای پرواز های خارجی ندارد.

 

 
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها