آخرین اخبار
۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۳
بازدید:۵۷
مقامات بهداشتی قاره سیاه می‌گویند شمار مبتلایان به آبله میمون در آفریقا بسیار بیشتر از میزان اعلام شده است.
کد خبر : ۱۰۸۶۰۵

در حالی که سازمان جهانی بهداشت کشور جمهوری دموکراتیک کنگو را مرکز شیوع بیماری آبله میمون معرفی کرده است، اما به دلیل فقر مطلق در این کشور و ناتوانی دولت مرکزی، اکنون مبارزه با بیماری به سختی در حال انجام است. 

به گزارش دویچه وله، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های قاره آفریقا امروز اعلام کرد: اکنون به دلیل نبود امکانات و زیرساخت‌ها کمتر از ۴۰ درصد از مبتلایان به آبله میمون در کنگو با تست پزشکی انجام می‌شود. این بدان معناست که مبارزه با آبله میمون در این کشور با چشمان بسته در حال انجام است. 

۹۰ درصد موارد ابتلا به آبله میمون در کشور کنگو شناسایی شده است. اردوگاه آوارگان در این کشور به شدت شاهد گسترش بیماری است به ویژه آنکه کودکان در این زمینه از آسیب پذیری بیشتری برخوردار هستند. 

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آفریقا برآورد کرده است شمار واقعی مبتلایان به آبله میمون در قاره سیاه اکنون دستکم ۵ برابر میزان شناسایی شده است و گزارش‌ها درباره شمار مبتلایان بسیار کمتر از میزان واقعی است. 

اکنون مقامات آفریقایی نگران هستند بیماری آبله میمون از مرز‌های کنگو عبور کرده و کشور‌های مجاور را نیز درگیر کند. پیش از این، آبله میمون در کشور‌های آفریقای شرقی همانند اوگاندا، رواندا، بروندی، و کنیا مشاهده نشده بود. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها