وی افزود: همچنین در این بازه زمانی، 117 نفر از تصادفات فوتی در ساعات تاریکی هوا روی داده است که معادل 58 درصد از کل تصادفات را شامل میشود.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: رتبه اول ساعات تصادفات فوتی در شهر تهران هم در 4 ماهه ابتدایی سال جاری بین ساعات 12 تا 4 بامداد است که بین 29 تا 30 درصد تصادفات فوتی شهر تهران در این ساعات روی میدهد.
موسویپور بیان کرد: همچنین در 4 ماهه ابتدایی سال 1403 ، 65 درصد از تصادفات فوتی در بزرگراهها اتفاق افتاده است و این موضوع را به سمت و سویی میبرد که به چه میزان تصادفات در بزرگراهها حائز اهمیت است.
وی ضمن بیان این موضوع که 45 درصد از علل تامه تصادفات به عدم توجه به جلو از سوی رانندگان باز میگردد، گفت: خیلی از زمانها کاربران ترافیکی عابران پیاده را رؤیت نمیکنند و یا اینکه به دلیل عدم روشنایی کافی با تأخیر عابرین پیاده را میبینند. البته آمار 45 درصد این مطلب را به ما میگوید که در 45 درصد از تصادفات فوتی راننده عابرپیاده را به خوبی رؤیت نکرده است.
موسویپور بیان کرد: متاسفانه در بحث بزرگراهها، در 4 ماهه نخست سال جاری بزرگراه آزادگان 10 درصد از تصادفات فوتی را به تنهایی به خود اختصاص داده است که سهم زیادی از این درصد نیز به عابرین پیاده باز میگردد.
وی افزود: اگر عابران پیاده به درستی توسط موتورسیکلتسواران و خودروسواران دیده شوند، میتواند در بروز تصادفات و پیشگیری از برخوردها بسیار مؤثر باشند. در برخی ساعات که معابر تاریک است و سطح راه روشنایی کافی ندارد، متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که بسیاری از معابر ما بهویژه معابر بزرگراهی که در این ساعات خلوتتر و سرعتها هم بالا است متاسفانه تصادفات فوتی بیشتری روی میدهد.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: یکی از اقداماتی که میتواند باعث کاهش و یا حتی جلوگیری از تصادفات فوتی در شهر تهران شود، بحث تامین روشنایی لازم و کافی در سطح معابر برای دید بهتر رانندگان عبوری است تا بتوانند سایر کاربران ترافیکی را در فاصلهای مناسب رؤیت کنند تا مانع از هرگونه تصادف شود.
موسویپور اضافه کرد: بدون شک اگر بخشی از بزرگراه آزادگان که در شبها در تاریکی قرار دارد روشنایی آن تامین شود بدون شک نقش زیادی در کاهش تصادفات فوتی در این محدوده خواهد داشت و ما شاهد کاهش عدد متوفیان در این بزرگراه خواهیم بود.
ایرنا