۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۴
تکرار حادثه مرگبار برای اتوبوس زائران پاکستانی این‌بار در نی‌ریز
بازدید:۱۰۶
صد آنلاین | نقص فنی در سیستم ترمز، تصادف اتوبوس زائران پاکستانی را در نی‌ریز منجر شد که سه کشته و ۴۱ زخمی برجای گذاشت. شامگاه ۳۰ مرداد‌ماه هم سانحه ناشی از نقص فنی سیستم ترمز یک اتوبوس حامل زائران پاکستانی در استان یزد، ۲۸ کشته برجای گذاشت. 
کد خبر : ۱۰۸۱۳۲

به گزارش صد آنلاین، ساعت ۱۹:۳۰ شامگاه یک‌شنبه مأموران پلیس‌راه و امدادگران از حادثه رانندگی در محور نی‌ریز به سیرجان حد فاصل قطرویه باخبر و در محل حاضر شدند. بررسی‌ها نشان داد در این حادثه رانندگی، اتوبوس مسافربری از عقب با یک دستگاه تریلی تصادف کرده و واژگون شده است. همچنین معلوم شد اتوبوس ۵۱ زائر پاکستانی داشته و در مسیر بازگشت از پیاده‌روی اربعین در این محل دچار حادثه شده است. بررسی‌های بعدی نشان داد راننده، کمک‌راننده و یکی از مسافران به دلیل شدت جراحت جانشان را از دست داده‌اند و ۴۱ مسافر هم که دچار مصدومیت شده بودند به بیمارستان منتقل شدند. 
مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم به ایسنا گفت که ۱۶ نفر از مجروحان به شهرستان استهبان اعزام شدند که پنج نفر از آن‌ها به علت شرایط خاص به فسا منتقل شدند. 
وی با بیان اینکه ۳۲ نفر به بیمارستان نی‌ریز منتقل شده‌اند، اظهار داشت: از این ۳۲ نفر، ۱۴ نفر بستری هستند و هشت نفر نیز خدمات سرپایی دریافت کرده‌اند و از نظر کادر درمان منتظر ترخیص هستند و منتظر می‌مانند تا اعزام و انتقال به کشورشان انجام شود. ۱۰ نفر نیز حال عمومی خوبی دارند و نیاز به درمان ندارند. این ۱۰ نفر به دلیل شرایط خاص در بیمارستان نی‌ریز و استهبان اسکان داده شده‌اند. 
سرهنگ عبدالهاشم دهقانی، رئیس پلیس‌راه شمال استان فارس علت حادثه را نقص فنی ترمز اتوبوس اعلام کرد و گفت: عدم توانایی راننده در کنترل خودرو ناشی از بروز نقص فنی در ترمز، موجب شد این اتوبوس با یک دستگاه تریلر برخورد کند. 
شامگاه ۳۰ مرداد‌ماه هم یک دستگاه اتوبوس حامل زائران پاکستانی به دلیل نقص فنی در سیستم ترمز در جاده دهشیر به یزد واژگون شد که در جریان آن ۲۸ نفر کشته و ۲۳ نفر هم زخمی شدند.

ایرنا
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها