آخرین اخبار
۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴
درخواست چین برای لغو فوری تمامی تحریم‌های یکجانبه در جهان

چین: آمریکا باید برای خلع سلاح هسته‌ای تلاش کند

چین: آمریکا باید برای خلع سلاح هسته‌ای تلاش کند
بازدید:۱۵۱
صد آنلاین | نماینده دائمی چین در سازمان ملل، تحریم‌های یکجانبه برخی کشور‌ها علیه کشور‌های را ناقض قوانین بین‌المللی و منشور ملل متحد خواند.
کد خبر : ۱۰۷۱۸۵

به گزارش صد آنلاین، «فو تسونگ»، نماینده دائمی چین در سازمان ملل متحد، در جریان نشست عمومی شورای امنیت، خواستار لغو فوری تمامی تحریم‌های یکجانبه برخی کشور‌ها علیه کشور‌های دیگر شد و چنین اقداماتی را ناقض قوانین بین‌المللی و منشور ملل متحد خواند.

به گزارش مشرق به نقل از بخش خاورمیانه رادیو و تلویزیون چین CMG، وی همچنین با اشاره به تأثیر این تحریم‌ها بر افزایش مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور‌های مورد تحریم، نسبت خطرات آن‌ها در منجر شدن به درگیری‌ها و بی ثباتی‌های جدید در جهان هشدار داد.

فو تسونگ در جریان نشست عمومی شورای امنیت درباره ایجاد صلح و پیشگیری از درگیری در جهان تاکید کرد که پیشگیری مؤثر از مناقشات مستلزم یک محیط خارجی مساعد است که چنین تحریم‌هایی بیشتر تضعیف آن می‌شود.

وی از سازمان ملل خواست تا در جهت پشتیبانی بیشتر از توسعه در جهان، اولیت خود را به طور ویژه معطوف به انجام عملیات صلحبانی و مأموریت‌های سیاسی ویژه در کشور‌های معطوف کند که در حال حاضر نیز برای دست یافتن به رشد اقتصادی و توسعه پایدار تحت کمک و حمایت این سازمان هستند.

نماینده دائمی چین در سازمان ملل با تأکید بر نیاز به ایجاد یک محیط تجاری و اقتصادی باز و عاری از تبعیض در سطح بین‌المللی گفت که چنین محیطی به کشور‌های در حال توسعه اجازه خواهد داد در همکاری‌های مربوط به اقتصاد و علم و فناوری در جهان مشارکت عادلانه داشته باشند.

فو تسونگ همچنین با تکرار مواضع چین در مورد سلطه‌طلبی، اقدامات برخی کشور‌ها در راستای یکجانبه‌گرایی و مداخله در امور داخلی سایر کشور‌ها را محکوم کرد.

وی همچنین بر اهمیت وجود یک نظام حکمرانی بین‌المللی مؤثر بر حفظ ثبات و توسعه پایدار جهان تأکید کرد.

مهر
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها