۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۱
بازدید:۱۲۴۴۹
صد آنلاین | بیت‌المال خوریتان که سال‌هاست عیان است، اما حالا ثابت شده چند باره برداشت می‌کنید و باز هم آنجا که باید خرج نمی‌کنید! تازه گند کارتان هم بالا زده که تا دلتان بخواهد اضافه فاکتور می‌کنید، مثل آن ۵۵ هزار یوریی که در پرونده استراماچونی اضافه شده، چک‌هایتان که هم پانچ نمی‌شود و فساد مالی سراتاپایتان را فرا گرفته، اما گویا این‌ها تمام داستان نیست! گویا با یک پدیده جدید روبه‌رو هستیم، پدیده‌ای به نام «بیت‌المال‌خوری نوین.»
کد خبر : ۱۰۶۴۶

در این پدیده پول مربی را نمی‌دهند، به‌خصوص اگر خارجی باشد تا جا برای شکایت داشته باشد و دستش تا دلتان بخواهد باز باشد. پس مربی خارجی شکایت می‌کند و باشگاه وارد بحران می‌شود. در مرحله بعد برای خروج از بحران نه یک‌بار که دو بار از بیت‌المال هزینه خروج از بحران را می‌گیرند و خرج لفت و لیس‌های دیگر می‌کنند و منتظر کمک دولتی برای بار سوم می‌مانند به همین لجنی و کثیفی!

 


یکی هم پیدا نمی‌شود که بپرسد دردتان چیست. اگر دارید که بی‌خود می‌کنید به تعهداتتان عمل نمی‌کنید و اگر ندارید بی‌جا می‌کنید که سراغ مربی خارجی می‌روید تا بعد برای کشور، مردم و بیت‌المال هزینه‌تراشی کنید و آبروی ورزش ایران را در مجامع بین‌المللی ببرید.

 



ماجرا‌های باشگاه استقلال هر روز ابعاد تازه‌تری به خود می‌گیرد. بعد از آنکه دروغ‌های علی فتح‌الله‌زاده در تمام دوران مدیریتش بر استقلال روی آنتن زنده رسانه ملی فاش شد، حالا هر روز ابعاد تازه‌تری از این فساد گسترده برملا می‌شود. فسادی که سال‌های سال پشت وعده‌های آنچنانی مدیران باشگاه‌های فوتبال پنهان شده بود و باعث به تاراج رفتن بیت‌المال و پول مردم به اسم شاد کردن دل هواداران می‌شد. باشگاه‌هایی که تماماً دولتی هستند و به‌صورت مستقیم از بیت‌المال برداشت می‌کنند و بدتر اینکه طی تمام این سال‌ها هیچ فایده‌ای برای ورزش کشور نداشته‌اند. باشگاه‌هایی که اگر تنها درصدی از مخارج آن‌ها را در رشته‌های دیگر هزینه می‌کردیم در المپیک و بازی‌های آسیایی شاهد درخشش و افتخارآفرینی ورزشکاران کشور بودیم.

 



عدم پرداخت به‌موقع حقوق مربی، آن هم از نوع خارجی‌اش تبعات زیادی دارد که فوتبال ایران و به‌خصوص همین باشگاه استقلال با آن غریبه نیست، اما ظاهراً قرار نیست از گذشته مثل همیشه درس گرفته شود. ساپینتو امروز چاره‌ای جز ماندن ندارد فقط پنج هفته به پایان لیگ باقی مانده و حتی اگر نتیجه لازم را هم نگیرد با توجه به شرایط باشگاه کسی نمی‌تواند به او ایراد بگیرد. اما آیا حواس مدیران استقلال به این موضوع هست که این حقوق‌های عقب افتاده علاوه بر اینکه می‌تواند بر روند کاری و فکری مرد عصبانی پرتغالی تأثیر بگذارد، می‌تواند یک پرونده دیگر برای استقلال در دادگاه بین‌المللی ورزش باز کند؟! تازه این فقط ساپینتو نیست که طلبکار است و حتماً حقوق کمک‌های او نیز به تعویق افتاده و آن‌ها هم برای خودشان داستانی دارند. فراموش نکنیم که استقلال همین حالا پرونده پادوانی را دارد که باید ۱۵۰ هزار دلار پرداخت کند، طلبی که شنیده می‌شود اگر باشگاه در پرداخت آن تعلل کند به ۲ میلیون دلار افزایش پیدا می‌کند.

دیروز با رسانه‌ای شدن حرف‌های مدیر برنامه‌های ریکاردو ساپینتو، سرمربی استقلال ادعای علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل استقلال در خصوص دریافت‌های این سرمربی کاملاً رد شد.

 


در حالی که فتح‌الله‌زاده مدعی شده بود هر‌چند کم، اما به‌صورت مداوم پول به حساب ساپینتو واریز شده، هوگو کاجودا مدیر برنامه‌های این مربی با رد این ادعا می‌گوید: «چهار ماه است که حقوقی به ساپینتو داده نشده است. آخرین حقوقی که ریکاردو دریافت کرد، ماه نوامبر (آذرماه ۱۴۰۱) بود. علاوه بر این از نظر امکانات تمرینی و امکانات مربوط به اسکان مربیان هم مشکلات زیادی وجود دارد.»

 


کاجودا که با رسانه پرتغالی «رکورد» صحبت می‌کرد، ادعای دیگر فتح‌الله‌زاده در خصوص عادی شدن شرایط استقلال و احتمال بازگشت تیم به رقابت‌های آسیایی را هم اینگونه رد می‌کند: «بازیکنان مجبور می‌شوند اعتصاب کنند، زیرا حتی شرایطی وجود دارد که آن‌ها در تأمین هزینه‌های روزانه دچار مشکل می‌شوند. بدتر اینکه استقلال با وجود رتبه خوب به دلیل جریمه‌های اقتصادی نمی‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا بازی کند. همه این مشکلات جدی است و نظم و ثبات یک تیم را برهم می‌زند، فقط حرفه‌ای‌ها می‌توانند بر مشکلات فائق آیند.»

 


با این حال ساپینتو می‌خواهد در استقلال بماند، این را مدیربرنامه‌هایش تأیید می‌کند وقتی می‌گوید: «ریکاردو به‌رغم همه سختی‌ها و با وجود اینکه می‌توانست به دلیل پرداخت دیرهنگام دستمزد، قرارداد خود را فسخ کند، به خاطر فداکاری که برای باشگاه داشت، این کار را انجام نداد، حتی با وجود این مشکلات ساپینتو بر سر تعهد خود به بازیکنان و هواداران باقی می‌ماند. او توانست با تیم قهرمانی سوپرکاپ را کسب کند، جامی که استقلال هرگز آن را نبرده بود. ساپینتو مصمم است تیم را به قهرمانی برساند. با وجود همه سختی‌ها، او پیوند محکمی با بازیکنان و هواداران دارد.»

 

 

منبع/ جوان آنلاین

 

5567444

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها